خدا به دل هواداران ما نگاه کرد

کعبی:ماندن فولاد در لیگ برتر معجزه بود

حسین کعبی مربی فولاد که به همراه ویسی در سخت‌ترین مقطع فصل به تیم فولاد پیوستند، موفق شدند در بد‌ترین شرایط ممکن و بحرانی تیم فولاد را در لیگ حفظ کرده و در بازی آخر در نهایت با پیروزی مقابل نساجی، تیم فولاد را در لیگ برتر نگه کنند.
 
قبول دارید که ماندن فولاد با توجه به شرایطی که داشت، معجزه بود؟
بله، شاید خیلی‌ها ماندن فولاد را باور نداشتند اما با تلاش زیاد، خدا ما را به خواسته‌مان رساند. به همین دلیل ماندن ما معجزه‌ای از طرف خدا بود و خدا به دل مردم و هواداران خوزستان نگاه کرد تا تیممان در لیگ بماند. به همین دلیل هم ماندن ما نه تبانی بود و نه جادو.
در بازی مقابل نساجی واقعاً مستحق برد بودید؟
با احترام به هواداران نساجی حتماً مستحق برد بودیم چون شهاب در نیمه اول فقط یک توپ خطرناک را از سوی بازیکنان تیم نساجی گرفت و حریف هیچ بخت دیگری برای گل زدن به ما نداشت. در حالی که ۷-۸ دقیقه بعد از اینکه عسگری گل تیم ما را به ثمر رساند، شیمبا می‌توانست گل دیگری برای ما بزند تا ما با فاصله و اختلاف گل بیشتری به رختکن برویم و اصلاً در همان نیمه اول کار تیم میزبان را تمام کنیم. نساجی اصلاً تیم ضعیفی نبود و همه دیدند که قبل از بازی با تیم ما در هفته قبلش پنج گل به هوادار زده بود.
چرا سرمربی نساجی از دست ویسی ناراحت بود؟
ساکت هم مانند ویسی رفیق من است و هیچ مسأله خاصی در میان نبود و هر دو مربی که از آنها نام بردم جزو مربیان بسیار خوب و کاربلد فوتبال ما هستند. ساکت الهامی دنبال پیروزی تیمش بود و ویسی هم دنبال برد تیمش در بازی آخر بود و در این بین پای هیچ مسأله دیگری در میان نبود و به هر حال طبیعی بود که ساکت از باخت تیمش در خانه ناراحت بود اما با ما هیچ مشکلی نداشت.
چرا بعضی‌ها برد تیمتان را به تبانی و مسائلی از این قبیل مسائل نسبت دادند؟
من بعد از بازی‌مان مقابل استقلال قول شرف دادم که فولاد در لیگ می‌ماند و خدا را شکر ویسی با همه توانش تیم را در لیگ نگه داشت. ای‌کاش در بازی آخرمان روی سکوهای هواداران فولاد بودید و می‌دیدید آنها چه استرسی دارند و در این بین بعد از ماندن تیمشان غش کردند یا بعضی‌ها از شدت خوشحالی گریه می‌کردند.
بازی حساس ایران و ازبکستان را که بازیکنان خوبی مانند اورونوف و ماشاریپوف را در ترکیب دارد، چگونه ارزیابی می‌کنید؟
این بازی پیکاری برای صدرنشینی است. روی کاغذ ایران برنده است اما تیم ما باید ایراداتی که در بازی مقابل هنگ‌کنگ داشت را برطرف کند تا در بازی مقابل ازبکستان تکرار نشود چون اگر این مهم انجام نشود، به مشکل می‌خورد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی