تا زمانی که VAR نباشد، همین ‌آش و همین کاسه است

گروسی: در حق استقلال اجحاف شد

 


حواشی هفته‌های پایانی لیگ برتر اما و اگرهای زیادی را به‌جا گذاشت. در شرایطی که خیلی‌ها VAR را نجات‌دهنده فوتبال ایران می‌دانند، محسن گروسی پیشکسوت استقلال هم معتقد است کمک داور ویدیویی می‌توانست سرنوشت قهرمانی را تغییر بدهد. او همچنین نداشتن بازیکنان کافی را بلای جان تیم نکونام دانست و معتقد است این فصل در حق استقلال اجحاف شد.
 او معتقد است در هفته‌های پایانی لیگ اتفاقات شبهه‌برانگیزی رخ داده است: «تا روزهای آخر قهرمانی دست استقلال بود اما در هفته‌های پایانی اتفاقات نامتعارف و شبهه‌برانگیزی افتاد که نه فقط من، بلکه همه شاهد آن بودیم. حال و روز فوتبال ما از اوضاع فدراسیون نشأت می‌گیرد؛ شما ببینید که این روزها در فدراسیون فوتبال چه خبر است، یکی بعد از دیگری به اتهام رشوه‌خواری توبیخ می‌شود که همین موضوع همه را به فوتبال ما بدبین می‌کند. برخلاف بعضی تیم‌ها خیلی‌ها در زمین شرافتمندانه بازی می‌کنند اما تا زمانی که پای کمک داور ویدیویی به لیگ برتر باز نشود، همین آش و همین کاسه است.»
گروسی نبود VAR را در سرنوشت لیگ تأثیرگذار دانست: «حتماً زمانی که VAR بیاید همه چیز واضح و شفاف پیش می‌رود، شاید یک‌جاهایی به ضرر تیم قهرمان هم باشد اما قطعاً فوایدش بیشتر خواهد بود. متأسفانه به‌خاطر نداشتن VAR سرنوشت لیگ عوض شد و تیمی که می‌توانست برنده باشد، بازنده می‌شد و تیمی که باید می‌باخت، می‌برد. با رصد 2-3 بازی آخر تیم قهرمان، می‌بینیم که فقط 2-3 گل آفساید داشته‌اند، منظورم این نیست که داوران به عمد اشتباه کرده‌اند اما وجود VAR می‌توانست خیلی از این مشکلات را حل کند.»
 پیشکسوت استقلال جای روزبه چشمی و سیدحسین حسینی را در لیست تیم ملی خالی می‌داند: «لیست تیم ملی انتخاب سرمربی است و من ترجیح می‌دهم در این باره دخالتی نداشته باشم اما حق تیمی که با این همه مشکلات نایب قهرمان می‌شود، 2 ملی‌پوش نیست. روزبه چشمی و سیدحسین حسینی و خیلی‌های دیگر بازیکنان تأثیرگذاری بودند که حقشان حضور در لیست 11 نفره و نه حتی 22 نفره بود. باز هم تصمیم، تصمیم قلعه‌نویی است و حتماً برای این تصمیم دلایلی دارد.» گروسی درنهایت درباره ماندن یا نماندن جواد نکونام در استقلال گفت: «جواد نکونام باید در تیم بماند و شرایط لازم و بازیکنان دلخواهش را فراهم کنند. درست است که یکسری حواشی به‌وجود آمد اما شک نکنید که او تمام تمرکزش را روی تیم گذاشته بود. استقلال اوایل فصل خوب بازی نمی‌کرد اما این اواخر فوتبال خوبی ارائه می‌داد. در اختیار نداشتن بازیکنان کافی در سرنوشت این تیم تأثیر‌گذار بود و کلاً در حق استقلال اجحاف شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی