اخبار

فرزاد در پاراسایکلینگ طلایی شد
 مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در ازبکستان با قهرمانی رکابزن ایرانی در تایم‌تریل انفرادی پاراسایکلینگ آغاز شد. بهروز فرزاد در کلاس C4 تایم‌تریل انفرادی پاراسایکلینگ خرداد در مسافت ۱۶ کیلومتر با ۷ رکابزن رقابت کرد و موفق به کسب مدال طلا شد.
 او برای سومین سال متمادی مدال طلای ماده تایم‌تریل انفرادی پاراسایکلینگ را از آن خود کرد. 
آیدین علیاری هم در تایم‌تریل انفرادی به مسافت ۳۰ کیلومتر رقابت کرد و رکابزن مغولستان در جایگاه اول ایستاد و آیدین علیاری با هفتمی بهترین جایگاه را در بین ایرانی‌ها داشت.
  

به‌نژاد راهی ژاپن شد
با دستور کادر فنی تیم ملی والیبال، عرشیا به‌نژاد بهترین پاسور قهرمانی جوانان جهان راهی کوکورا می‌شود. هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ۱۵ خرداد در شهر کوکورا ژاپن (گروه سوم) آغاز شده و تیم ملی ایران دیروز در سومین دیدار خود به مصاف بلغارستان رفت. 
جواد کریمی پاسور کشورمان که در هفته نخست از ناحیه مایع گوش میانی دچار مصدومیت شده بود، پس از معالجه و بهبودی در شهر ریو، همراه با کاروان راهی کوکورا شد ولی ناراحتی او از ناحیه گوش میانی مجدد عود کرد و حالا مربیان تیم تصمیم گرفتند به‌نژاد را جایگزین کنند.
  

فصیحی در رنکینگ یک آسیا


فرزانه فصیحی دونده کشورمان در رنک یک آسیا در بخش ۱۰۰ متر قرار گرفت. 
جدیدترین رنکینگ دوومیدانی قاره آسیا اعلام شد که در بخش دوی سرعت زنان، فرزانه فصیحی، سریعترین دونده زن کشورمان با ۱۲۲۹ امتیاز در رده نخست قرار گرفت و حمیده اسماعیل‌نژاد چهارم است.
 در بخش دوره‌ای سرعت مردان هم حسن تفتیان در رده چهارم قرار دارد. 
در پرتاب دیسک هم حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو رتبه چهارم رنکینگ آسیایی را به خود اختصاص داده است.


بسکتبال سه نفره دانشجویان 
به چین رفت
تیم بسکتبال سه نفره دانشگاه شهید بهشتی برای شرکت در ششمین دوره رقابت‌های دانشجویان آسیا عازم چین شد. این تیم با ترکیب عرفان بزرگی، بهشاد عرب‌زاده، امیرحسین رضایی‌فر و امیر برنادانش و مربیگری محمدرضا برومند در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
 تیم‌های برتر این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های جهانی بسکتبال سه نفره دانشجویان جهان را کسب خواهند کرد .ششمین دوره رقابت‌های بسکتبال سه نفره دانشجویان آسیا، ۲۰ الی ۲۵ خرداد در چین و شهر ژوشوان برگزار می‌شود. 


طلا و برنز پینگ‌پنگ‌بازان در سوئد
پینگ‌پنگ‌بازان ایران در مسابقات نوجوانان و جوانان کانتندر سوئد مدال طلا و برنز گرفتند. در رده سنی زیر 13 سال فراز شکیبا در مصاف با لو یون چنگ از چین‌تایپه با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت. در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های زیر ۱۷ سال کانتندر سوئد، بنیامین فرجی با قبول شکست ۳ بر یک مقابل کو گان هونگ از چین‌تایپه به مدال برنز مسابقات دست یافت. هدایت فرجی در مسابقات کانتندر سوئد برعهده مهران احدی سرمربی تیم ملی بود.
 

 اکبری در مسابقات 
موتورسواری روسیه
ساسان اکبری قهرمان موتورسواری ایران به لیگ روسیه می‌رود.
 او به عنوان اولین ایرانی در پیست‌های روسیه به میدان خواهد رفت. راند اول سوپربایک قهرمانی ایران با تلاش سهند دلداده مسئول کمیته و با نام «تا پای جان برای ایران» روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در پیست ملی اتومبیلرانی مجموعه آزادی برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی