بعد از نتایج ضعیف و شکست‌های سریالی

پایان فاجعه پائز

اسفند سال 1402 فدراسیون والیبال، موریس موتا پائز سرمربی برزیلی–فرانسوی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرد اما حالا بعد از سه ماه و کسب هفت شکست پیاپی در لیگ ملت‌ها، فدراسیون والیبال دستور اخراج این مربی را صادر کرد. مربی که با سر و صدای زیادی وارد ایران شد اما حاصل این همه سر و صدا چی بود؟ هفت شکست عجیب و غریب که حتی کار به جایی رسیده بود که دیگر تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن و بلغارستان هم حرفی برای گفتن نداشت. تیمی که در روزگاری نه‌چندان دور، بزرگان دنیا را زمین‌گیر کرده بود، حالا به روزی افتاده که حتی مقابل بلغارستان هم نمی‌تواند یک بازی ایده‌آل را ارائه بدهد. رئیس فدراسیون والیبال ایران، بلافاصله بعد از اخراج موتا پائز از سرمربیگری تیم ملی والیبال، پیمان اکبری را جایگزین او کرد.
در این خبر آمده که جمعی از کارشناسان فنی هم حضور داشتند اما هیچ نامی از این کارشناسان نیامده. این سریعترین اخراج یک سرمربی خارجی در تیم ملی والیبال ایران است. حتی شاید در بین سایر رشته‌ها هم این اتفاق نادر باشد اما نکته مهم این است که انتخاب پائز فرایندی طولانی داشت و نشست‌های کارشناسی فراوانی برای انتخاب سرمربی برگزار شد.
مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که خروجی آن‌همه نشست فنی و کارشناسی، چرا منجر به انتخاب سرمربی شده که هفت شکست در لیگ ملت‌ها به دست آورد و همکاری‌اش با تیم ملی به بیش از سه ماه نرسید؟ این نشست‌ها از زمانی‌که هنوز داورزنی رئیس فدراسیون بود، شروع شد اما وقتی انتخاب شد تقوی رئیس فدراسیون بود. برای انتخاب او کمیته فنی 12 نفره تشکیل شد و مشخص نیست که این کمیته 12 نفره چه چیزی را بررسی کرده بودند که چنین خروجی داشت. او مربی بود که 5 اردیبهشت برای هدایت تیم ملی وارد ایران شد و در مدت 45 روز یک کارنامه فاجعه‌بار از خود بر جای گذاشت تا حکم اخراجش خیلی زود توسط رئیس فدراسیون امضا شود.
 
جستجو
آرشیو تاریخی