نوشاد اگر روزش باشد، می‌تواند تاریخ‌سازی کند

قارداشی: پرچمداری حق شهسواری بود


 

تیم ملی پینگ‌پنگ ایران با کسب دو سهمیه زنان و مردان توسط ندا شهسواری و نیما عالمیان در رقابت‌های قهرمانی آسیای میانه و قطعی شدن سومین سهمیه‌اش توسط نوشاد عالمیان با توجه به رنکینگ جهانی که روز 29 خردادماه رسماً اعلام می‌شود، یکی از رشته‌هایی است که توانست با حداکثر سهمیه در بازی‌های المپیک 2024 پاریس حضور پیدا کند.
مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان با توجه به کسب این سه سهمیه می‌گوید: «سه عضو تیم ملی کشورمان برای سومین‌بار است المپیک را تجربه خواهند کرد. از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تا این دوره، توانستیم از مسابقات آسیای میانه در بخش مردان به سهمیه برسیم. یک‌بار هم در سال ۱۹۹۲، وایلد کارت گرفتیم. در بخش زنان هم این سومین‌بار است که ندا شهسواری توانست سهمیه المپیک را کسب کند. او پیش از این سهمیه المپیک لندن و ریو را به دست آورده بود.»
با توجه به تجارب گذشته این سه المپین در ادوار گذشته، او اظهار امیدواری می‌کند: «موفقیت و مدال‌آوری در المپیک بسیار سخت است، در این رویداد بزرگ همه برترین‌ها حضور دارند که بالطبع می‌تواند کار را سخت کند ولی با توجه به درخشش یکساله اخیر نیما و نوشاد عالمیان در بازی‌های آسیایی و جهانی انتظار می‌رود که آنها به نتایج بهتری در پاریس برسند. البته نوشاد عالمیان با شرایطی که دارد، اگر در المپیک قرعه خوب بیاورد و در آن روز روی فرم باشد، می‌تواند تاریخ‌سازی کند.»
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در خصوص قطعی شدن سهمیه نوشاد عالمیان هم می‌گوید: «او در مسابقات زاگرب نتایج خوبی کسب کرده و با توجه به رنکینگ جهانی‌اش روز ۲۹ خرداد به صورت قطعی سهمیه‌اش اعلام خواهد شد. با این حال امیدوارم بعد از اینکه سهمیه ایران قطعی شد، به دنبال این باشیم تا تدارک خوبی برای ملی‌پوشان فراهم کنیم تا در المپیک بدرخشند.»
اما علی‌قارداشی پرچمداری ندا شهسواری را حق این بازیکن می‌داند: «در ادوار گذشته بانوانی همچون زهرا نعمتی و هما حسینی که نخبه و افتخارآفرین بودند، به این مهم رسیدند. این‌بار حق شهسواری بود تا به عنوان پرچمدار معرفی شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی