مأموریت یوزها در مسیر انتخابی جام جهانی

 با پایان لیگ برتر فوتبال حالا نوبت تیم ملی و حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 است. تیم ملی در این مرحله باید به مصاف دو تیم هنگ کنگ و ازبکستان برود. به همین منظور شاگردان امیر قلعه‌نویی روز دوشنبه ساعت ١٩:٣٠ وارد هنگ‌کنگ شدند و صبح دیروز نخستین تمرین خود را در سالن برگزار کردند و ملی‌پوشان کشورمان عصر سه‌شنبه تمرینات خود را در زمین چمن ادامه دادند. اما نکته مثبت در خصوص تیم ملی دعوت قلعه‌‎نویی از بازیکنان جوان است که این موضوع باعث شده تا میانگین سنی تیم ملی پایین‌تر از جام ملت‌ها باشد.
پس از برگزاری جام ملت‌های آسیا تمام کارشناسان فوتبال اعتقاد داشتند که تیم ملی نیاز به تغییر نسل دارد. به همین منظور سرمربی تیم ملی برخی از بازیکنان باتجربه همچون احسان حاج صفی و رامین رضاییان را کنار گذاشت و برخی از بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کرد.
 در حال حاضر در ترکیب تیم ملی 2 بازیکن 21 ساله ، یک بازیکن 22 ساله، یک بازیکن 23 ساله، 2 بازیکن 24 ساله و 2 بازیکن 25 ساله حضور دارند.
این در حالی است که به نظر می‌رسد از فهرست این بازیکنان جوان، تنها امید نورافکن و مهدی قایدی شانس آن را دارند که در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته باشند. در این بین سردار آزمون و مهدی قایدی که به‌خاطر مسابقات باشگاهی در شروع اردوی تیم ملی ایران در تهران حاضر نبودند، پس از حضور شاگردان امیر قلعه‌نویی در هنگ‌کنگ، به جمع آنها اضافه شدند و در تمرین ریکاوری صبح روز سه‌شنبه حضور داشتند.
آزمون به دلیل سفر به استرالیا همراه با تیم رم برای انجام مسابقه دوستانه مقابل میلان که گلزنی هم کرد، به‌طور انفرادی راهی هنگ‌کنگ شد و مهدی قایدی نیز به‌خاطر بازی باشگاهی در اتحاد کلبا تصمیم گرفت از امارات مستقیماً به اردوی تیم ملی اضافه شود. در این بین پس از استعفای ناگهانی اندرسون از سرمربیگری هنگ کنگ، این تیم در روزهای گذشته زیر نظر ولفگانگ لوس، مربی اتریشی به تمرینات خود ادامه داد و دو سرمربی سوپر لیگ هنگ‌کنگ، ستو ونژون و لوبی لودو به عنوان کمک مربی موقت به این تیم پیوستند.
تیم فوتبال هنگ‌کنگ با 4 بازی و کسب یک امتیاز از گروه E شانسی برای راهیابی به دور بعد ندارد. 23 بازیکن که اکثر آنها در جام ملت‌های آسیا نیز حاضر بودند برای بازی روز پنجشنبه با ایران دعوت شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی