ژاپن پیروز دیدار غول های آسیا شد

خواب آشفته تیم ملی والیبال

مهری رنجبر
خبرنگار
بختک باخت، تیم ملی والیبال ایران را رها نمی‌کند. تیم ملی والیبال با استارت هفته دوم لیگ ملت‌ها با باخت مقابل ژاپن، رقیب سنتی‌اش سه روز آینده به مصاف برزیل، بلغارستان و ترکیه می‌رود. شاگردان موتا پائز بعداز چهار باخت در هفته اول لیگ ملت‌ها و تنها یک امتیاز به ژاپن رفتند؛ میزبان هفته دوم. ملی‌پوشان ایران به رغم شروع بد هفته اول، با بازی خوب مقابل آرژانتین تازه شکل و شمایل تیم پیدا کردند.
 بازی که خیلی‌ها را برای هفته دوم به میزبانی شهر فوکوئوکای ژاپن امیدوار کرد. هرچند خیلی‌ها همان اول باخت را برای ایران پیش‌بینی کردند و همان هم شد. باخت‌های حسرت‌بار. با نتیجه ۳- صفر و با امتیازات ۲۵-۲۳، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۷.
پائز درحالی که مرتضی شریفی، مبین نصری و جواد کریمی را به خاطر مصدومیت نداشت با ترکیب میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، آرمان صالحی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی و امین اسماعیل‌نژاد استفاده کرد.
 البته محمدرضا حضرت‌پور، محمد بربست و امیرحسین اسفندیار هم در تعویض فرصت بازی پیدا کردند. با اینکه تیم ایران در ست اول شروع خوبی داشت، اما خط حمله این تیم را جلو انداخت و سرویس‌های بی‌نقص میثم صالحی هم با اینکه اختلاف را کم می‌کرد، ولی تمام‌کننده نبود تا ژاپن ۲۵-۲۳ برنده شود. 
بازی میلیمتری و نزدیک دو تیم در ست دوم هم ادامه پیدا کرد، اما تنوع تاکتیک ژاپن برگ برنده سامورایی‌ها در این ست با امتیاز ۲۵-۲۲ بود. 
ست سوم همچنان برتری با ژاپنی‌ها بود و هرچه ژاپنی‌ها راحت‌تر و بدون اشتباه بازی می‌کردند، ایرانی‌ها در عوض پراشتباه و بدون انگیزه برای برد ادامه می‌دادند که نشان می‌داد باخت را پذیرفته‌اند.
 تیم ایران ست سوم را هم با امتیاز
 ۲۵-۱۷ باختند تا شاگردان فیلیپ بلین، پیروزی بیست و هشتم مقابل ایران را با حمایت ۸ هزار هوادارشان جشن بگیرند. بازی‌ای که خوب شروع شد اما با حسرت برد برای ایرانی‌ها به پایان 
رسید.
میثم صالحی ملی‌پوش ایران با ۲۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شناخته شد و نیشیدا ستاره ژاپنی ۱۴ امتیاز برای تیمش گرفت. تیم ملی والیبال ایران فردا، جمعه و شنبه ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت تهران به ترتیب به مصاف برزیل، بلغارستان و ترکیه می‌رود.
جستجو
آرشیو تاریخی