محصص: بازی با ازبکستان فوق‌العاده سخت است

 

 محمد محمدی سدهی
خبرنگار
تیم ملی فوتبال کشورمان در حال حاضر 2 بازی حساس مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در پیش دارد و روز پنجشنبه در نخستین دیدار به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت. شاید هنگ‌کنگی‌ها رقیب جدی تیم ملی نباشند اما قطعاً ازبک‌ها که هم‌امتیاز ایران در جدول گروه E است، رقیب سرسختی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی خواهند بود.
 مرتضی محصص، کارشناس فوتبال در خصوص تیم ملی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «تیم ملی در جام ملت‌ها با هنگ‌کنگ بازی کرد و قطعاً هم ما و هم هنگ‌کنگی‌ها اطلاعات دقیقی از همدیگر داریم. علاوه بر این هنگ‌کنگ 5 ماه پیش در ایران با تیم ملی بازی کرد و این تقابل‌های زیاد دو تیم باعث می‌شود تا آنالیز بازی‌ها نقش پررنگی در پیروزی داشته باشد.»
 او در خصوص پیشرفت هنگ‌کنگ این‌گونه صحبت می‌کند: «6 سال پیش از طرف فیفا به هنگ‌کنگ رفتم و در آنجا دیدم که هنگ‌کنگی‌ها در رده‌های پایه از مربیان خوب استرالیایی و ایسلندی استفاده می‌کنند. آنها اهمیت زیادی برای تیم‌های پایه خود قائل هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا تیم ملی بزرگسالان‌شان روزبه‌روز پیشرفت کند اما با نگاه به بازیکنان ما می‌توان متوجه شد که ما در همه پست‌ها بهترین بازیکنان آسیا را در اختیار داریم. آرزوی همه مربیان تیم‌های آسیایی حضور این بازیکنان در ترکیب تیم‌شان است.»
 محصص می‌گوید: «از نظر من بازی با هنگ‌کنگ می‌تواند یک بازی تدارکاتی خوب باشد چرا که تیم ملی یک بازی فوق‌العاده سخت با ازبکستان دارد. فوتبال ازبکستان در سال‌های اخیر پیشرفت کرده تا جایی که آنها هم‌اکنون در قامت یک تیم قهرمان در مسابقات حاضر می‌شوند. دیدیم که بازیکنان این تیم در لیگ برتر ما جزو بهترین بازیکنان هستند که این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده پیشرفت زیاد ازبک‌ها باشد.»
 این کارشناس فوتبال در خصوص دعوت از بازیکنان جوان این‌گونه صحبت می‌کند: «حضور بازیکنان جوان در تیم ملی نقشی اساسی برای تمامی مربیان دارد و قلعه‌نویی بازیکنان جوان خوبی را به تیم ملی دعوت کرد. یکی از عواملی که باعث پیشرفت تیم‌هایی همچون ژاپن و کره‌جنوبی شده است، رویارویی تیم‌های امیدشان با تیم‌های صاحب‌نام است. این موضوع باعث می‌شود تا این بازیکنان با حضور در رده بزرگسالان هیچ واهمه‌ای از تقابل با بهترین تیم‌های دنیا نداشته باشند. البته بازیکنان جوانی که در تیم ما حضور دارند باید تجربه کسب کنند و حضور آنها در این مسابقات می‌تواند تجربه خوبی باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی