فقر گلزنی در تیم ملی بانوان فوتبال ایران

630 دقیقه در حسرت گل

 تیم ملی فوتبال زنان بلاروس در هر دو دیدار تدارکاتی مقابل ایران با برتری از زمین خارج شد. آن‌هم در حالی‌که در 5 رویارویی اخیر دو تیم در سالیان گذشته، 3 برد برای تیم ملی زنان بلاروس به ‌ثبت رسیده و یک‌بار هم زنان ایران برنده شده بودند و آخرین رویارویی‌شان هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته بود. در هفته اخیر هم شاگردان مریم آزمون و یوری مالیف به میزبانی زمین شماره 2 مرکز ملی فوتبال به مصاف هم رفتند که بلاروسی‌ها بردی 4 گله را به‌دست آوردند.
تیم ملی فوتبال زنان ایران آخرین بار ۱۹ فروردین پارسال مقابل میانمار توسط نگین زندی به گل رسیدند و از آن روز تا به الان که حدود ۴۱۸ روز می‌گذرد در شش بازی به میدان رفته‌اند و گلی به ثمر نرسانده‌اند. این در حالی است که فاز هجومی ایران را در این دو مسابقه، قنبری، چترنور، بهشت، زندی، حمودی، فروزنده و دیدار تشکیل داده بودند. در میان این بازیکنان به جز قنبری که از ملی‌پوشان قدیمی فوتبال زنان ایران است، هیچ‌کدام تاکنون در بازی‌های ملی بیشتر از پنج گل به ثمر نرسانده‌اند که این نشان می‌دهد مهاجمین ما در مقابل مدافعین تیم‌های آسیایی و اروپایی ناکام بوده‌اند. در میان این بازیکنان قنبری و چترنور در فصل اخیر فوتبال زنان با ۱۹ گل خانم گل شده‌اند و سارا دیدار، زندی و حمودی هم پشت سر این بازیکنان قرار گرفتند. مهاجمانی که در لیگ داخلی خوب گل می‌زنند اما در تیم ملی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.
البته شاید بخشی از این عدم گلزنی به تفکرات کادرفنی برگردد چرا که تیم ملی فوتبال زنان ایران در ۷ مسابقه اخیر گلی به ثمر نرسانده که به عبارتی ۶۳۰ دقیقه می‌شود. حالا کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان باید در اولین فرصت برای این مشکل چاره‌ای بیندیشد. در سال‌های گذشته قمی و قنبری، زوج خوبی در تیم ملی بودند که گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌اند. 
جستجو
آرشیو تاریخی