کلهر: اوسمار صبوری را خیلی خوب از یحیی یاد گرفته

ترکیب بازی شمس‌آذر بهترین بود

ناصر قراگزلو 
خبر‌نگار
محمود کلهر هافبک اسبق پرسپولیس در خصوص بازی مقابل مس رفسنجان به ایران ورزشی گفت: پرسپولیس باید هوشیار بازی کند و اوسمار هم باید خیلی در مهره‌چینی ارنج خودش دقت داشته باشد تا بهترین ترکیب را به مصاف حریف بفرستد و نتیجه لازم را بگیرد. اوسمار قبل از شروع کارش با مشکلاتی مثل عدم نتیجه‌گیری در بازی‌های تدارکاتی و حتی بازی مقابل تیم اراکی در جام حذفی مواجه بود اما صبور بودنش و ارتباط خوبی که با بازیکنان برقرار کرده، عامل موفقیتش شد. شاید کار با یحیی موجب شده تا او همه موارد لازم را هم از یحیی فرا گرفته و بهترین عملکرد را در پرسپولیس داشته باشد. به همین دلیل وقتی همه موارد را در کنار هم قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که 99 درصد پرسپولیس قهرمان خواهد شد و در جو وحشتناک و پر شور ورزشگاه آزادی تیم مس رفسنجان تاب نیاورده و تسلیم خواهد شد.
او در خصوص بازی ریگی در خط میانی پرسپولیس افزود: شاید بازی ریگی خیلی به چشم نیاید اما من اعتقاد دارم این بازیکن نقش بسیار مثبتی در تیم ایفا کرده و با وجود بعضی از ضعف‌ها باز هم بیشترین تأثیر‌گذاری را در خط میانی داشته است و با گلی که به ثمر رساند، کار خوب خودش را مقابل شمس‌آذر تکمیل کرد؛ ضمن اینکه جدا از سروش هافبک جوان خوب دیگری مانند خدابنده‌لو هم هست که می‌تواند بهترین کارایی را در صورت لزوم در خط هافبک ایفا کند. ترکیب پرسپولیس مقابل شمس‌آذر بهترین ترکیب ممکن بود که باید مقابل مس هم با همان ترکیب بازی کند. در طرف مقابل شاگردان نویدکیا مقابل استقلال خوزستان مشکلات زیادی در خط دفاعی داشتند و با توجه به خط حمله بسیار زهردار پرسپولیس قطعاً حریف تسلیم خواهد شد. خط هافبک پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشته و به شکل کلی دست باز اوسمار در زمینه بازیکن و اضافه شدن بازیکنانی مثل اورونوف و عیسی در کنار سایر بازیکنان، شرایط ایده‌آلی را به وجود آورد تا خط جلو و هافبک پرسپولیس با عملکرد ایده‌آلی که داشتند، نقش زیادی در پیروزی‌های تیمشان ایفا کرده و به نوعی حتی بتوانند ضعف خط دفاعی تیم‌شان را هم جبران کنند.
کلهر تأکید می‌کند: خط حمله و هافبک تیم رفسنجان نقطه قوت این تیم هستند از این رو سرخپوشان باید تمام حواس‌شان را معطوف به این نکته سازند که در حملاتشان هوشیار بوده و نهایت استفاده را ببرند و از تیم میهمان ضدحمله نخورند و با هماهنگی بیشتر در خط دفاعی مشکلات خط دفاعی مقابل استقلال خوزستان و شمس‌آذر تکرار نشود.
پیشکسوت پرسپولیس از نقش مهم هواداران پرسپولیس حرف زده و در این ارتباط توصیه می‌کند: هواداران پرسپولیس نقش کلیدی در پیروزی تیمشان مقابل مس رفسنجان خواهند داشت؛ از این رو حتی اگر پرسپولیس گلی هم دریافت کرد، باز از تیمشان حمایت کنند چون تیمشان با خط حمله‌ای که دارد، قدرت گلزنی تحت هر شرایطی و رسیدن به برد را خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی