پرسپولیس – مس رفسنجان

جام نهم در دسترس اوسمار و تیمش

محمد قراگزلو
خبر‌نگار
پرسپولیس برای رسیدن به نهمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر و بردن هفتمین جام در هشت سال گذشته فقط و فقط یک برد دیگر می‌خواهد.
امشب برای پرسپولیس شب فوق‌العاده مهم و استراتژیکی است. آنها بعد از هفته‌ها تعقیب و گریز استقلال و سپاهان، از چند هفته قبل کورس عجیبی را با رقیب دیرینه آغاز کردند و در بزنگاه هفته بیست و هشتم پیش افتادند پس امشب برای قهرمان شدن دست بالاتر را در اختیار دارند اما خوب می‌دانند پیروزی در این مسابقه هرگز راحت نخواهد بود.
پرسپولیس فراموش نکرده که روز پایانی لیگ پانزدهم در مصاف قهرمانی با استقلال خوزستان چه اتفاقی افتاد و چطور مقابل انبوه هوادارانش در ورزشگاه آزادی به جای بالا بردن جام، اشک حسرت ریخت. آنها باخت استقلال در لیگ اول مقابل ملوان و سپس قهرمانی ناباورانه خود مقابل فجرسپاسی را هم از یاد نبرده‌اند.
همه اینها و البته آنچه برای استقلال در دو هفته اخیر اتفاق افتاد درس بزرگی برای پرسپولیس و اوسمار خواهد بود تا با بهترین کیفیت خود برای بردی قاطعانه مقابل مس رفسنجان به میدان رفته و هیچ فضایی را برای اتفاقات و پیشامدهای غیر قابل پیش‌بینی باز نگذارند.
مس رفسنجان حریف آخر پرسپولیس حریف کوچک و ضعیفی نیست. محرم نویدکیا اسکواد قدرتمندی در اختیار دارد و بعد از تحولاتی که در تیمش ایجاد کرده خیلی سخت می‌بازد. تیم نویدکیا حتی در صورت شکست رتبه دهمی خود را از دست نخواهد داد اما در صورت برد می‌تواند حتی دو پله در جدول بالا بیاید. این انگیزه و البته انگیزه انفرادی بازیکنانی که در آستانه ورود به فصل نقل و انتقالات دنبال پیشنهادهای بهتر می‌گردند کار اوسمار و شاگردانش را برای رسیدن به یک پیروزی راحت و قابل انتظار دشوار خواهد کرد.
با این وجود پرسپولیس از فرصتی طلایی که در اختیارش قرار گرفته راحت نخواهد گذشت. آنها با تمرکز کامل روی بازی آخر با بهترین ترکیب و بهترین کیفیت ممکن به زمین خواهند رفت تا در صورت پیروزی احتمالی استقلال مقابل پیکان شگفت‌زده نشوند. روی کاغذ جام در دستان پرسپولیس است اما تا ساعت 21 هیچ چیز تمام شده و قطعی نیست و فقط وقتی دست سرخ‌ها به جام خواهد رسید که بعد از سوت پایان هر دو دیدار آنها همچنان بالای جدول مانده باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی