احسان حدادی: رئیســـــــــی نگاه ویژه‌ای به ورزش داشت

احسان حدادی پرافتخارترین دوومیدانی‌کار و کاندیدای ریاست فدراسیون این رشته، شهادت رئیس جمهور را تلخ‌ترین اتفاق می‌داند: «من به خانواده آیت‌الله رئیسی و همراهانش تسلیت می‌گویم. این خبر برای مردم و جامعه ورزش خبر ناگواری بود. از دست دادن رئیس جمهور اتفاقی تلخ برای هر کشوری است. چه سالی که رئیس جمهور لهستان با سقوط هواپیما از بین رفت و همه کشورشان شوکه شدند، چه حالا که رئیس جمهور ما در سانحه هلی‌کوپتر شهید شد. شهادت رئیس جمهور ما آخرین سانحه نیست.»
به نظر او صحبت‌های رئیس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان روحیه و امیدواری برای ورزش ایران بود: «در مراسم تجلیل از قهرمانان، برای اولین بار من ایشان را از نزدیک دیدم. صحبت‌های رئیسی مایه امیدواری برای ورزش ایران بود. من خیلی دقت کردم. او تأکید داشت که ورزش تنها برای شهرهای بزرگ نیست، روستاها و شهرهای کوچک هم باید تجهیزات و زیرساخت‌های ورزشی داشته باشند. من خیلی فکر کردم و از صحبت‌های او استفاده کردم. در بازدیدهایم از شهرهای مختلف دیدم زیرساخت قوی در شهرهای کوچک و روستاها نداریم. آقای رئیسی به ورزش اشراف کامل داشت. من دوست دارم اگر رئیس فدراسیون شدم شهرها و روستاها را به زیرساخت‌ها تجهیز کنم، حیف که رئیس جمهور را از دست دادیم.»
حدادی معتقد است رئیسی مشاوران خوبی در حوزه ورزش داشت: «همه افراد لزوماً نباید همه چیز را بدانند، کسی که همه چیز را بداند، نمی‌تواند موفق باشد.او مشاوران خوبی داشت و خوب هم مشورت می‌گرفت. او در یک سال قبل دو بار از قهرمانان تجلیل کرد که نشان می‌دهد نگاه ویژه‌ای به ورزش داشته است. ساخت استادیومی که قولش را داده بود نشان از دقت ایشان به ورزش داشت.»
پرتابگر سابق دیسک درباره آخرین صحبتش در اولین و آخرین دیدارش با رئیسی می‌گوید: «من در مراسم تجلیل اولین و اخرین بار او را دیدم، وقتی روی سکو رفتم، به او گفتم در دوومیدانی ۱۴۴ بار می‌توان پرچم ایران را بالا برد. وزیر ورزش هم به ایشان گفت من کاندیدای ریاست فدراسیون هستم. من از او خواستم فقط حمایت کند تا رشته‌ای که کسی نتوانست به مسئولان معرفی کند را معرفی کنم. او هم گفت حمایت می‌کنم.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی