محرومیت مادام‌العمر قانون‌شکنان

داود عطایی

برخورد قضایی با ماجرای دلالی در فوتبال و باز شدن پرونده ارتباط چند مقام ارشد فدراسیون با مدیران و مربیان یک تیم کرمانی لیگ بار دیگر نشان داد در پشت‌پرده فوتبال باشگاهی ما چه وقایع تأسف‌بار و البته ناخوشایندی به وقوع می‌پیوندد.
واقعیت این است که همکاری دو روزنامه‌نگار قدیمی ورزشی که در گذشته هم به دلالی و امور غیرحرفه‌ای رسانه‌ای مشغول بودند و در یک مورد سابقه دستگیری هم وجود دارد، بیانگر عمق این فاجعه است که سال‌هاست فوتبال باشگاهی ایران از فضای فوتبال پاک و جوانمردانه فاصله گرفته و در هزارتوی روابط پشت‌پرده برخی مدیران فاسد حاضر در این حوزه، دلالان شناخته‌شده، مربیان غیرمتعهد و بازیکنان اسیر در بند دلالیسم، اتفاقات غیرقابل باور و وحشتناکی رخ می‌دهد.
اما راه‌حل اساسی رفع این مشکل چیست؟ به بیان ساده برخورد قاطع و بدون اغماض با افرادی است که مانند زالو از خون فوتبال باشگاهی ارتزاق می‌کنند. حال که با پیگیری ضابط قضایی و دادگستری کرمان هر روز ابعاد جدیدی از پرونده فساد در تیم مذکور روشن می‌شود، جا دارد با ورود حراست وزارت ورزش و همچنین پیگیری ویژه معاونت ورزش قهرمانی، نحوه ارتباط شبکه مذکور که هم در سازمان لیگ، هم در برخی کمیته‌های فدراسیون و البته برخی رسانه‌های پرمخاطب ورزشی نفوذ داشتند و با پول‌پاشی مطامع خود و اهدافشان را پیش می‌برند، شفاف‌سازی شده و بشدت با عوامل اصلی برخورد شود.
اگر یکبار برای همیشه افراد خاطی که قبلاً هم در پرونده‌های فوتبالی مشکل‌دار بودند، به اشد مجازات محکوم و مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال یا رسانه‌های ورزشی و غیرورزشی محروم شوند، بی‌شک شاهد اتفاقات خوشایندی در فوتبال و ورزش کشور خواهیم بود.
فرقی ندارد متخلف از اعضای ارشد فدراسیون یا مدیران باسابقه یا سرمربی معروفی باشد، مهم این است در هنگام احراز تخلف مالی و نقض قانون، با رعایت انصاف بهترین تصمیم برای افراد خاطی گرفته شود تا درس عبرتی برای همگان شود.

جستجو
آرشیو تاریخی