حمایت وینیسیوس از مندی

فرهنگِ نابود کردن اعتبار و آبرو تا کی ادامه دارد؟


ماجرای تبرئه شدن بنجامین مندی از اتهاماتی که 2 سال آزگار از فوتبال محرومش کرد، این روزها زاویه جدیدی روی جامعه‌ شناسان باز کرده که با جنبش‌های METOO چطور باید رو به رو شد. مندی بهترین سال‌های زندگی‌اش را بابت این اتهامات که در آخر از سوی دادگاه شهر چستر رد شد، از دست داده و حالا برخی از فوتبالیست‌ها به حمایت از او پرداخته‌اند.
وینیسیوس جونیور روز گذشته در همین رابطه در اینستاگرامش نوشت: «برای تمام اتفاقاتی که برای تو افتاده، متأسفم، بنجامین مندی. ۲ سال از دوران حرفه‌ای خود را از دست دادی اما این کمترین بخش از تمام چیزهایی است که از دست رفته. ضربات روحی - روانی چه می‌شود؟ مطمئناً زندگی تو هرگز مثل سابق نخواهد شد. فرهنگِ نابود کردن اعتبار و آبرو، یک قربانی دیگر گرفته است. تا چه زمانی باید متهم و محکوم شویم؛ بدون اینکه حق دفاع اولیه از خودمان را داشته باشیم؟ اخبار غلط را تولید و سپس منتشر می‌کنند؛ بدون اینکه هیچ مدرکی داشته باشند و سپس وضعیت مدام بدتر و بدتر می‌شود. اتفاقی که شخصاً طی همین تعطیلات جاری علیه خودم آن را تجربه کردم.»
وینیسیوس در ادامه نوشت: «احساس مسئولیت کمترین چیزی است که هر بازیکن حرفه‌ای باید داشته باشد اما امروز کار و اقدام درست و جدی به یک استثنا تبدیل شده است. هیچ مرزی برای دیده شدن در فضای مجازی باقی نمانده. سؤال من اینجاست. چه اقدامی برای مداوای این درد و رنج باید انجام داد؟»

 

جستجو
آرشیو تاریخی