بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

مدیسن؛ شماره 10 جدید تاتنهام

رسول مجیدی
روزنامه نگار
فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. امروز نوبت جیمز مدیسن است.
بازیکنی که شاید خبر نقل و انتقالش در سایه بزرگان دیگر قرار گرفته باشد اما می‌تواند خریدی بسیار مهم برای تاتنهام به حساب بیاید. مدیسن ۲۸ ژوئن در انتقالی به ارزش 40 میلیون پوند از لسترسیتی سقوط کرده به تاتنهام افول کرده پیوست. این خرید حتماً پیامدهای متفاوتی برای سه طرف ماجرا دارد؛ فروشنده، خریدار و خود بازیکن.
 زاویه لسترسیتی
یک خروج غم‌انگیز اما به موقع و مدیریت شده. لستر قطعاً دوست نداشت او را از دست بدهد ولی سقوط آنها به لیگ پایین‌تر علناً چاره‌ای برای‌شان نگذاشته بود. آنها نزدیک بود در ژانویه هم این بازیکن را از دست بدهند اما به درستی مانع این کار شدند و شانس خودشان را برای ماندن در لیگ امتحان کردند. روباه‌ها می‌توانستند با کمی تأخیر در فروش جیمز مدیسن، تاتنهام و نیوکاسل را به جان هم بیندازند و قیمت بازیکنان‌شان را بالا ببرند ولی به جای این کار ترجیح دادند سریع کار فروش او را به پایان برسانند تا با پول حاصل شده از این نقل و انتقال، باشگاه‌شان را برای فصل بعد و حضور در چمپیونشیپ ببندند. این کار هم به نفع خودشان بود و هم به نفع بازیکن.
 زاویه تاتنهام
یک خرید بسیار هوشمندانه، مخصوصاً وقتی به مبلغ انتقال نگاه کنیم. چلسی برای فروش میسون مانت 60 میلیون پوند می‌خواست و اسپرز مدیسون را تنها با پرداخت 40 میلیون پوند خرید. هافبک‌های ملی‌پوش انگلیسی اساساً آنقدر ارزان نیستند. مدیسن از نظر کیفیت شاید حتی بهتر از مانت باشد. در 5 سال گذشته او یکی از بهترین هافبک‌های هجومی لیگ بوده. در همین فصل پیش که لسترسیتی دوران بدی را سپری کرد و در نهایت سقوط کرد، مدیسون 10 گل زد و 9 پاس گل داد. در نتیجه او می‌تواند یک خرید خوب برای تاتنهامی باشد که به شدت به دنبال یک شماره 10 بود.
 زاویه مدیسن:
این فرصت خوبی برای این هافبک خلاق است تا سطح بازی‌اش را ارتقا بخشد. حتی اگر لسترسیتی امسال سقوط هم نمی‌کرد، مدیسن بهتر بود تابستان این تیم را ترک می‌کرد و به یکی از 6 تیم بزرگ انگلیس که برای رسیدن به لیگ قهرمانان تلاش می‌کند، می‌پیوست. تاتنهام قطعاً جای خوبی برای پیشرفت است. به خصوص که آنژه پوستکگلو با آن ذهنیت تهاجمی‌اش به لندن آمده تا این تیم را جذاب‌تر از همیشه کند. او فصل پیش در سلتیک گلاسکو، آزادی عمل زیادی به بازیکنان مشابه با مدیسن در تیمش می‌داد و این آزادی عمل می‌تواند خلاقیت‌ مدیسن را بیشتر از گذشته شکوفا کند. او قطعاً از رفتن هری کین لطمه خواهد خورد ولی با این حال بازهم این انتقال برایش بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی