صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

به دلیل ترس از مصدومیت مجبور شدم وزنه 249 را رها کنم

علیرضا یوسفی: یکضربم را افزایش می‌دهم

پولادمردان وزنه‌برداری ایران در روز پایانی مسابقات آسیایی بزرگسالان در جینجوی کره‌جنوبی موفق شدند با درخشش فوق‌سنگین‌های خود، ضمن کسب دو نشان نقره ارزشمند آسیایی، صاحب سکوی قهرمانی آسیا شده و بالاتر از تیم‌های ملی ازبکستان و چین قرار بگیرند. ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها با 10 وزنه‌بردار و کسب 635 امتیاز عنوان نخست را به خود اختصاص دادند. ازبک‌ها با 10 وزنه‌بردار و 631 امتیاز نایب قهرمان شدند. چینی‌ها نیز با کوله‌باری از مدال طلا، نقره و برنز اما بخاطر اینکه 9 نفره و ناقص به میدان آسیایی آمده بودند با 608 امتیاز صاحب سکوی سومی شدند. در این قهرمانی حقیقتاً فوق‌سنگین‌های وزنه‌برداری ایران خصوصاً علیرضا یوسفی نقش بسزایی داشتند. علیرضا یوسفی، نماینده شایسته فوق سنگین کشورمان که آخرین روز مسابقات را با کسب مدال نقره دوضرب و رکوردشکنی شیرین تمام کرد، بعد از عملکرد خوبی که در جینجو داشت می‌گوید: «می‌خواستیم وزنه‌هایی که مربی برایمان انتخاب کرده بود به ثبت برسانیم چون هدف اول، برتری تیمی  و هدف دوم برای ما کسب مدال بود.از فدراسیون وزنه‌برداری، آقای انوشیروانی، آقای سلیمی و کادر فنی بزرگسالان بابت تمام زحماتشان تشکر می‌کنم. خدا را شکر که با حضور و توجه کادر فنی جدید، آقا نواب، حاج بهمن و وحید ربیعی عزیزهم از لحاظ روحی و هم رکوردی قوت قلب گرفتیم و روحیه مسابقه‌ای پیدا کردیم. در جینجو، یکضرب قابل قبولی را به ثبت رساندم. البته این وزنه برای رده جهانی کم است و باید تلاش کنم تا رکوردم در یکضرب بیشتر شود.»
ملی‌پوش قائمشهری تیم ملی درباره عملکرد خود در این رویداد معتقد است: «در یک ضرب با توجه به اینکه در تمرین یک بار وزنه ۱۹۰ را زده بودم توانستم این وزنه را مجدداً مهار کنم. در حرکت دوضرب بدشانسی آوردم و بخاطر اینکه یک مقدار برای جمع کردن وزنه در حرکت قیچی عجله کردم، البته زمان مهار وزنه ۲۴۹ در لحظه آخر آرنجم صدایی داد که نگران شدم و برای اینکه وضعیت بدتر نشود وزنه را رها کردم. باید برگردیم ایران زیر نظر پزشکMRI کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است.»
یوسفی درباره عملکرد همشهری و هم‌تیمی هم‌وزن خود یعنی آیت شریفی نیز می‌گوید: «آیت شریفی با توجه به تمرینات خیلی بهتر عمل کرد و از جان و دل مایه گذاشت و خوشبختانه توانست وزنه ۲۳۹ را مهار کند. علی داودی نیز با توجه به تجربه و عنوان المپیکی که دارد، در حال حاضر وزنه‌های بهتری می‌زند. به هرحال برای موفقیت باید تلاش کرد و با توجه به فشرده بودن مسابقات باید تلاشمان بیشتر باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی