صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه

دیدگاه قابل توجه کارشناسان انگلیسی
مرگ و زندگی برای توپچی‌ها
 دیدار حساس لیورپول و آرسنال می‌تواند برای هر دو مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس یک مسابقه حیاتی و سرنوشت‌ساز باشد اما بیش از لیورپول، این آرسنال است که برای نباختن در این مسابقه تلاش می‌کند چرا که پس از شکست دور از انتظار مقابل بورنموث، اختلاف امتیاز این تیم با لیورپول صدرنشین به عدد ۴ رسیده و در صورت شکست خانگی مقابل قرمزهای آنفیلد، این اختلاف به عدد ۷ نیز خواهد رسید. موضوعی که بیش از هر چیز دیگری، آرسنال را از مثلث قهرمانی فوتبال انگلیس دور می‌کند و در روز غیبت ستارگانی چون سالیبا و اودگارد، تبدیل به یک چالش بزرگ برای میکل آرتتا خواهد شد.
 با وجود دو فصل نایب‌قهرمانی پیاپی و حضور فعال در کورس با منچسترسیتی، برخی کارشناسان فوتبال انگلیس پس از نمایش‌های اخیر آرسنال را مدعی قهرمانی نمی‌بینند. پل اسکولز اسطوره منچستریونایتد در این خصوص گفته: «لیورپول مهره‌های قوی‌تری نسبت به آرسنال دارد. پپ‌ گواردیولا قطعاً از لیورپول بیشتر از آرسنال می‌ترسد.»
 همچنین پل مرسون، کارشناس مشهور شبکه اسکای اسپورت که خود سابقه سال‌ها بازی برای آرسنال دارد، در خصوص اهمیت تقابل با لیورپول صحبت کرده است: «در صورت شکست آرسنال مقابل لیورپول، آنها از کورس قهرمانی خارج خواهند شد.» همچنین گری نویل نیز معتقد است آرسنال، در این بازی به هیچ عنوان نباید بازنده باشد وگرنه شکست خانگی، این تیم را از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی خارج خواهد کرد. حالا باید دید میکل آرتتا در روز غیبت ستارگان خود، چه تمهیدی برای رقم زدن اولین شکست خارج از خانه آرنه اسلوت روی نیمکت لیورپول می‌اندیشد.

موتا: اینتر و ناپولی مدعیان اصلی قهرمانی در سری آ‌ هستند
در حساس‌ترین بازی از هفته نهم رقابت‌های
سری آ‌ فصل 25-2024، دو تیم یوونتوس و اینتر از ساعت 20:30 یکشنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. بدون هیچ‌شکی، تیاگو موتا چهره اصلی این تقابل خواهد بود. کسی که در زمان بازی خود، دورانی طلایی را در اینتر سپری کرد و حالا قرار است به عنوان سرمربی یوونتوس، به جوزپه مه‌آتزا بازگردد. پیش از جدال حساس اینتر و یوونتوس، تیاگو موتا در کنفرانس خبری خود در خصوص این بازی گفت: «ما همیشه می‌خواهیم با تمام توان مقابل هر حریفی قرار بگیریم. اینتر تجربه زیادی دارد، اسکودتو را برده و با ناپولی، مدعیان اصلی قهرمانی هستند. اینتر تیم قدرتمندی است، اما ما باید کار خودمان را خوب انجام دهیم و به این فکر کنیم که چگونه بازی خودمان را انجام دهیم نه اینکه اسیر نمایش حریف شویم.»
وی در خصوص تقابل با تیم سابقش به عنوان سرمربی یووه توضیح داد: «من در تیم‌های زیادی بازی کرده‌ام و در تمام آنها، از نظر ورزشی و انسانی سعی کردم کار درست را انجام دهم، بدون هیچ پنهان‌کاری و تلاش برای خودم بودن. من به شیوه‌ای درست رفتار کردم، شاید به همین دلیل است که هر کجا که به عنوان یک بازیکن سابق می‌روم، با احترام زیادی با من برخورد می‌شود. از تمام تیم‌هایی مثل اینتر که در آنها بوده‌ام ، تشکر می‌کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی