صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پای اسلوت در کفش‌های بزرگ کلوپ

بحران دفاعی آرسنال

سید علی بلند نظر
خبرنگار


هفته نهم لیگ برتر با یک بازی بزرگ در ورزشگاه امارات به پایان می‌رسد و دو مدعی قهرمانی، آرسنال و لیورپول به مصاف هم می‌روند. هر دو وسط هفته قبل بردهای ناپلئونی در لیگ قهرمانان به دست آوردند، آرسنال برابر شاختار و لیورپول مقابل لایپزیگ یک بر صفر به پیروزی رسیدند.
تا قبل از سفر هفته قبل به جنوب، هواداران آرسنال باید به شب سال نوی 2023 برمی‌گشتند تا آخرین باخت خارج از خانه‌شان در لیگ برتر را به یاد بیاورند اما مشکل انضباطی نگران‌کننده تیم میکل آرتتا در زمین بورنموث برایشان گران تمام شد. آرسنال که برابر برایتون و منچسترسیتی ده نفره مقاومت کرده و یک امتیاز گرفته بود، این بار با اخراج نیمه اول ویلیام سالیبا زمینگیر شد و با دو گل شکست خورد تا روند بدون باخت خارج از خانه در لیگ برتر بعد از 12مسابقه متوقف
شود.
شکست در ورزشگاه وایتالیتی نخستین باخت آرسنال در نیم سال بود و آرتتا در کنفرانس خبری اشاره کرد که تیمش فرصت صدرنشینی موقت را از دست داد و با چهار امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین که میهمان امشب است، در رده سوم قرار
گرفت.
در لیگ قهرمانان هم بدون مارتین اودگارد و بوکایو ساکا ظرافت و نبوغ لازم را نداشتند و با گل به خودی میهمان بخت برگشته اوکراینی سه امتیاز گرفتند تا پنجمین برد متوالی‌شان در امارات ثبت شود. آرسنال از 10 بازی رسمی آخرش در شمال لندن 9 تا را برده اما در لیگ برتر با سالیبا 74درصد بازی‌هایش را برده و بدون او 45درصد را.
لیورپول چنین نگرانی انضباطی ندارد و آرنه اسلوت که پا در کفش‌های بزرگ یورگن کلوپ کرده، شروع فوق‌العاده‌ای را روی نیمکت این تیم تجربه می‌کند. این تیم هفته گذشته یکی از سخت‌ترین آزمون‌های قهرمانی لیگ برتر را در آنفیلد پشت سر گذاشت و 2 بر یک چلسی را شکست داد تا با یک امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی در صدر قرار بگیرد. پیروزی در لایپزیگ هم حاصل فرصت‌سوزی و خامی میزبان در خط حمله بود و هشتمین برد متوالی قرمزها در رقابت‌های مختلف را رقم زد. اسلوت حالا شش بازی خارج از خانه اولش به همراه لیورپول را برده آن هم تنها با دو گل
خورده.
لیورپول با پیروزی در بازی امشب بعد از 9 مسابقه 24 امتیازی می‌شود و پیش از این تنها یک بار لیورپول آمار بهتری در این مقطع داشته، فصل 2020-2019 که 25 امتیاز گرفتند و در نهایت قهرمان شدند. البته آرسنال در دو بازی آخرش در امارات با لیورپول برنده بوده و در چهار دیدار آخر لیگ با این تیم شکست نخورده هرچند در ژانویه 2024 در دور سوم جام حذفی با دو گل به تیم یورگن کلوپ باختند.

 

اخبار تیمی

با محرومیت سالیبا و مصدومیت کایران تیرنی و تاکهیرو تومیاسو تنها چیزی که آرتتا در بازی سه‌شنبه کم داشت، از دست دادن یک مدافع بود و همین اتفاق افتاد؛ ریکاردو کالافیوری بعد از یک زمین خوردن بد مجبور به ترک بازی شد. مربی اسپانیایی گفته شرایط بازیکن ایتالیایی عالی نیست و جمعه هم در تمرین تیم دیده نشده مثل یورین تیمبر و ساکا که به ترتیب با آسیب‌دیدگی عضلانی و همسترینگ مواجه هستند.
آرتتا در کنفرانس خبری پیش از بازی هیچ بازیکنی را کنار نگذاشت، بازی روانی او با رسانه‌ها حد و مرزی ندارد اما احتمالاً دو تا از این سه نفر در دسترس خواهند بود، این را درباره اودگارد نمی‌توان گفت. رسانه‌ها گزارش داده‌اند ساکا آماده بازی است و کای هاورتز هم می‌تواند نخستین بازیکن آرسنال بعد از تیری آنری شود که در شش بازی پیاپی خانگی آرسنال در لیگ برتر موفق به گلزنی می‌شود.
فقط آرتتا یکی از ارکان دفاعی خود را از دست نداده چون مرد شماره یک لیورپول، آلیسون بکر همچنان نمی‌تواند بازی کند و کائویمین کلهر با چند واکنش خوب مقابل لایپزیگ توانایی‌اش را ثابت کرد. هاروی الیوت و دیوگو ژوتا هم مصدوم هستند که نبود دومی راه را برای داروین نونیس باز می‌کند، وضعیت فدریکو کیزا و کانر برادلی هم مبهم است. در بال چپ لوییس دیاس و کودی خاکپو رقابت دارند اما گل کورتیس جونز به چلسی باعث نمی‌شود به خط میانی سه نفره و جاافتاده دومینیک سوبوسلای، الکسیس مک آلیستر و رایان گراونبرخ نفوذ کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی