صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۴

فصلی نو از رقابتی 115 ساله

جنگ صدرنشینی در دربی ایتالیا

سن‌سیرو امشب میزبان دربی ایتالیا است بین اینترمیلان و یوونتوس، دو تیمی که تنها یک امتیاز بین‌شان اختلاف وجود دارد. رقابت دو تیمی که بیشترین قهرمانی ایتالیا به نامشان ثبت شده، از نوامبر1909 شروع شده و حالا اینتر به دنبال فاصله گرفتن از رقیب همیشگی بعد از دوران سلطه‌اش است. نراتزوری بعد از پایان یافتن قهرمانی‌های متوالی یوونتوس در سال 2021 دو بار لیگ ایتالیا را فتح کرده و برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی و سوپرجام بیانکونری را از سر راه برداشته است.
تیم سیمونه اینزاگی در 19 بازی خانگی آخرش در لیگ تنها یک‌بار باخته که اول مهر برابر میلان بود و بعد از آن شکست پنج برد متوالی به دست آورده‌اند. اینتر در آخرین بازی خود با گل دقیقه آخر یانگ بویز را شکست داد تا بعد از تساوی روز اول با منچسترسیتی و پیروزی 4 بر صفر مقابل ستاره سرخ بلگراد، وضعیت خوبی برای قرارگرفتن در میان هشت تیم اول مرحله لیگ داشته باشد. اینتر که در این فصل فقط یک شکست داشته، با روحیه خوبی بعد از پیروزی یک بر صفر هفته گذشته مقابل رم که با گل کاپیتان لائوتارو مارتینس به دست آمد، به برن رفت.
اینزاگی خوشحال می‌شود اگر تیمش امشب دوباره کلین‌شیت کند چون اینتر به شکلی نامتعارف گل خوردن را آغاز کرده و میانگین گل خوردنش یک گل در هر بازی بیشتر از یوونتوس است. اینتر دو تا از چهار بازی خانگی قبلی‌اش برابر یوونتوس را برده به اندازه 11 بازی قبلی.
یوونتوس بعد از یک دوره طولانی سلطه، تنها دو تا از شش بازی‌اش در لیگ مقابل اینتر را برده اما به عنوان تنها تیم بدون شکست این فصل به زمین اینتر می‌رود. باشگاه تورینی آخرین‌بار در سال 2019 بعد از هشت بازی که نباخته بودند، در نهایت آخرین اسکودتویشان رقم خورد و این فصل می‌خواهند با دو تیم میلانی و ناپولی رقابت کنند.
این تیم که هفته گذشته رقیب ده نفره‌اش، لاتزیو را با یک گل شکست داد تا اینجای کار تنها یک گل در لیگ خورده و این پیروزی آنها را موقتاً به صدر جدول برد قبل از آنکه مربی سابقشان، آنتونیو کونته با ناپولی به جای خودش برگردد.
مربی یووه، تیاگو موتا که در زمان بازی مدتی برای اینتر درخشید، در ابتدای کارش توانسته روحیه تیمی یوونتوس که بعد از چند سال سخت بشدت افت کرده را بالا ببرد. تیم او از سه بازی خارج از خانه هفت امتیاز گرفته در حالی که در هشت بازی قبلی‌اش در زمین رقبا بردی نداشت ضمن اینکه یوونتوس تنها تیم پنج ممتازی لیگ اروپا است که هنوز در سفرهایش گل نخورده است. موتا سه‌شنبه نخستین باختش به عنوان مربی یوونتوس را تجربه کرد و در خانه با یک گل برابر اشتوتگارت شکست خورد.
دوشان ولاهوویچ و مارکوس تورام که گل پیروزی برابر یانگ بویز را در دقیقه 93 زد، به ترتیب با 15 و 13 گل بهترین گلزنان سری A در سال 2024 هستند هرچند مهاجم صرب در هفت بازی قبلی‌اش در لیگ در سن‌سیرو در گلزنی موفق نبوده. برادر مارکوس تورام، خفرن بازیکن یوونتوس است و شاید پسران لیلیان تورام امشب مقابل هم قرار بگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی