صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد - ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مارسی- پاری‌سن‌ژرمن، آخرین نسخه لوکلاسیک

یک بازی زیبا در جنوب فرانسه

آخرین نسخه از لوکلاسیک فرانسه را امشب مارسی و پاری‌سن‌ژرمن در این بندر جنوبی برگزار می‌کنند؛ میزبان بعد از بزرگترین پیروزی این فصلش برای این مسابقه آماده شده و میهمان دیدار سختی را در لیگ قهرمانان پشت‌سر گذاشته است.
مارسی فصل قبل هشتم شد و با یک امتیاز اختلاف حضور در لیگ کنفرانس اروپا را از دست داد اما این فصل هدف بزرگی را برای خود ترسیم و تلاش برای قهرمانی را عالی آغاز کرده است.
آنها در روز اول تیم حاضر در لیگ قهرمانان، برست را در خانه‌اش 5 بر یک درهم کوبیدند و هفته قبل دوباره پنج گل زدند این‌بار بدون پاسخ و مقابل مون‌پولیه. علاوه بر الای واهی و لوییس هنریکه که ستاره‌های این برد بودند، میسون گرینوود هم گل ششم این فصل خود را زد. بازیکن 23 ساله سابق منچستریونایتد در هشت بازی لیگ هفت پاس گل هم داده تا زندگی خوبی را در دسته اول فرانسه تجربه کند بعد از یک فصلی که در ختافه سپری کرد. مارسی تنها یکی از هشت مسابقه‌اش را باخته و با 17 امتیاز در رده سوم قرار گرفته پشت‌سر پاری‌سن‌ژرمن و موناکوی 20 امتیازی. روبرتو دی زربی بعد از آنکه برایتون را برای نخستین‌بار به رقابت‌های اروپایی برد و دوران موفقی در این تیم داشت، به دنبال تکرار آن در جنوب فرانسه است و این مربی ایتالیایی با تفکرات هجومی خود شروع خوبی در این تیم داشته.
اما پاریسی‌ها بعد از برد ناپلئونی روز اول لیگ قهرمانان مقابل خیرونا که با گل به خودی دقیقه آخر به دست آمد، در زمین آرسنال با دو گل شکست خوردند و هفته پیش برابر پی‌اس‌وی آیندهوون به تقسیم امتیازات راضی و چهار امتیازی شدند. حالا لوییس انریکه روی رقابت‌های داخلی تمرکز کرده و بعد از برد نسبتاً آسان 4 بر 2 که هفته گذشته مقابل استراسبورگ به دست آوردند، می‌خواهد در ولودروم شکست‌ناپذیری این فصل خود را حفظ کند. این نباید برای تیمی که به دنبال چهارمین قهرمانی پیاپی لیگ فرانسه است و در هفت بازی آخرش در لیگ برابر مارسی شکست نخورده، کار خیلی سختی باشد.
مارسی امیدوار است کوئنتین مرلین 22 ساله بعد از آسیب‌دیدگی ران برای این بازی آماده شود اما والنتین کاربونی با مصدومیت رباط صلیبی تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند. پاریسی‌ها هم که در تابستان کیلیان امباپه را از دست دادند، در ابتدای این فصل با مصدومیت مچ گونچالو راموس مواجه شدند. لوکاس هرناندس و پرسنل کیمپمبه دیگر مصدومان پاریسی‌ها هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی