مصاحبه و خبر

انوشیروانی: بازسازی کمپ تیم‌ملی دغدغه اول ما بود
در ماه‌های اخیر بارها بعضی ملی‌پوشان وزنه‌برداری گلایه‌هایی درباره مشکلات محل تمرین تیم ملی مطرح کرده بودند اما حالا سجاد انوشیروانی خبر از بازسازی کمپ تیم‌های ملی داده است. سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: «اولین کاری که بعد از حضورم در دستورکار قرار دادم، بازسازی کمپی بود که شرایط نامناسبی داشت و گلایه ملی‌پوشان در چند سال گذشته نیز نشان از شرایط خاص این کمپ دارد. ما ابتدا کمپ را بازسازی و تا پیش از اعزام به المپیک نیز آن را راه‌اندازی کردیم، خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی کمپ را به‌روز کردیم تا ملی‌پوشان با بهترین شرایط در اردو حضور داشته باشند.» رئیس فدراسیون با اشاره به این بازسازی‌ها ادامه داد: «فدراسیون‌ها بودجه عمرانی ندارند و باید از درآمد و فعالیت‌های اقتصادی خود هزینه این بازسازی‌ها را انجام بدهیم. بعد از کمپ دنبال بازسازی فدراسیون بودیم تا یک مجموعه در خور شأن وزنه‌برداری ایجاد شود و تا الان یک ریال از بودجه دولتی استفاده نکرده‌ایم. برآورد ریالی هزینه ما برای بازسازی فدراسیون در حدود ۴۰ میلیارد تومان است. باید از شورای شهر و شهرداری تهران و چند نهاد دیگر که در این راه کمک کردند، تشکر کنم.» سجاد انوشیروانی درباره کمپ بانوان هم گفت: «بانوان وزنه‌بردار ایران نیازمند یک کمپ مجهز هستند و ما نیز یک طرح توجیهی برای این کار آماده کردیم و در اختیار وزارت ورزش و جوانان گذاشتیم و منتظر دستور مقام عالی وزارت هستیم تا زمین آن مشخص شود.»


مربی هندی برای رکابزنان پیست
فدراسیون دوچرخه‌سواری با ادامه همکاری با مربی بلژیکی جاده تا المپیک 2028 با مربی هندی برای پیست به توافق رسید. رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری سال قبل همکاری با جاناتان ویگنز، مربی بلژیکی را شروع کرده و این مربی آنلاین برنامه تمرینی ورزشکارانش را چک می‌کند و در المپیک پاریس هم کنار علی لبیب بود. قرار بود این همکاری بعد از المپیک پاریس هم ادامه داشته باشد و ویگنز تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس ماندگار شد و برای قهرمانی آسیا ۲۰۲۵ درخواست اردو در مناطق گرمسیری را داده است. حال فدراسیون دوچرخه‌سواری این‌بار دست به‌کار شده و برای رکابزنان پیست با مربی هندی مذاکره کرده و قرار است او تا قهرمانی آسیای پیست به ایران بیاید و با جوانان نیمه‌استقامت کار کند. مسابقات جاده و پیست قهرمانی آسیا، اوایل سال ۲۰۲۵ در دو کشور تایلند و مالزی برگزار می‌شود.

 
VAR به لیگ واترپلو هم رسید
برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر واترپلو از سیستم کمک‌داور ویدیویی VAR استفاده شد.
هفته دوم سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر واترپلوی کشور در حالی برگزار شد که در بازی حساس نفت‌ و‌گاز امیدیه و دانشگاه آزاد به میزبانی اهواز، از سیستم کمک‌داور ویدیویی VAR در قضاوت بازی استفاده شد. سیستم کمک‌داور ویدیویی به همت هیأت ورزش‌های آبی استان خوزستان و با هماهنگی سازمان لیگ و فدراسیون ورزش‌های آبی خریداری شده است. فدراسیون ورزش‌های آبی در حال انجام مقدمات برای استفاده از سیستم VAR در تهران به منظور برگزاری مسابقات واترپلو است.


دست اینچه درگاهی به کرسی جهانی نرسید
رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران نتوانست صاحب کرسی در فدراسیون جهانی این رشته شود.
در سی و پنجمین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک در قطر، انتخابات پست‌های مختلف برگزار شد و «موریناری واتانابه» از ژاپن با کسب 102 رأی مقابل 54 رأی «فرید قریبوف» آذربایجانی، برای چهار سال دیگر بر مسند ریاست FIG ماند.  زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ایران برای عضویت در کمیته اجرایی نامزد شده بود که با 39 رأی بین 7 نفر منتخب قرار نگرفت. او حتی برای عضویت در شورای جهانی بخش آسیایی هم با 18 رأی، فرصت حضور در این شورا را از دست داد. درست مثل چهار سال قبل.


حذف نیما عالمیان از رقابت‌های ایتالیا
نیما عالمیان ملی پوش تنیس روی میز ایران با شکست برابر حریف فرانسوی‌ از جدول انفرادی مسابقات ایتالیا کنار رفت. او با رنکینگ 155 در مرحله یک‌هشتم نهایی جدول انفرادی مسابقات ایتالیا برابر بازیکن فرانسه با رنکینگ 94  قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک باخت و به مرحله یک‌چهارم نهایی نرسید. عالمیان پیش از این در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی استراحت داشت و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با نتیجه سه بر صفر جوردی از ایتالیا را شکست داده بود.
امیرحسین هدایی، دیگر ملی پوش ایرانی، در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف ژاپنی شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی