با اجرای برنامه‌ام ریکرو در ناگویا مدال می‌گیرد

پاکزاد: سرباز کشورم هستم

بهزاد پاکزاد، دوباره به جایش در تیم ملی تیراندازی با کمان ریکرو برگشت، درست یک ماه بعد از قطع همکاری هونگ سونگ کره‌ای با فدراسیون ایران.
در حالی که تیم ملی تیراندازی با کمان ریکرو با مربی کره‌ای خوب پیش رفت و با صعود مبینا فلاح به مرحله یک شانزدهم بازی‌های المپیک 2024 پاریس، شعبانی بهار قول تمدید قرارداد با مربی کره‌ای را داد. اما نارضایتی همسر مرد کره‌ای اجازه نداد او به تهران برگردد.
تیم ملی ریکرو بعد از رفتن مربی کره‌ای 27 روزی بدون مربی بود تا اینکه وقتی فدراسیون برای استخدام مربی جدید خارجی به جایی نرسید، شعبانی بهار دوباره دست به دامان بهزاد پاکزاد شد.
او درباره برگشت به تیم ملی ریکرو می‌گوید: «من قبلاً این مسئولیت را داشتم و بعد از المپیک توکیو با استعدادیابی و برنامه‌ای که کمیته فنی تأیید کرد کماندارانی با عبور از فیلترها به تیم ملی رسیدند. کمانداران نوجوان و جوان که پا به تیم ملی گذاشتند و روز به روز ارتقا پیدا کردند و بعد هم سرمربی کره‌ای آمد و با اینکه فدراسیون پیشنهاد همکاری داد قبول نکردم. دقیقاً انتخابی او همان بچه‌هایی بود که از استعدادیابی به تیم ملی رسیدند. کماندارانی که در لیگ و انتخابی با نتایج خوب خودشان را اثبات کردند. فدراسیون با قطع همکاری سرمربی کره‌ای برای اینکه با عدم وقفه در کار، نتیجه زحمات بچه‌ها از بین نرود، پیشنهاد همکاری دوباره را داد و من هم قبول کردم. به هر حال من سرباز کشورم هستم و در خدمت آن.»
او برنامه‌اش برای مدال بازی‌های آسیایی 2026 ناگویاست: «ما اگر می‌خواهیم ملی‌پوشان با رقبایشان دست و پنجه نرم کنند باید برنامه داشته باشیم و کمانداران از هیچ مسابقه‌ای جا نمانند. درست مثل تیم‌های هند، قزاقستان و بنگلادش که سطح اقتصادی بالایی ندارند اما در همه رقابت‌ها شرکت می‌کنند. اگر قرار باشد بچه‌های ما بدنی و ذهنی آماده باشند در بازی‌های آسیایی مدال بگیرند نباید رقابت‌های مختلف را از دست بدهند. هرچند ما معذوریت‌هایی داریم. می‌دانم که ویزا و هزینه‌های بالا کار را سخت کرده است. اما به شرط اجرای برنامه‌های اردویی و تدارکاتی که به فدراسیون داده‌ام، ریکرو ایران برای اولین بار در بازی‌های آسیایی مدال
می‌گیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی