گل مهاجم نوجوان میلان مردود شد

هیجانی که VAR گرفت

فرانچسکو کاماردا، مهاجم میلان می‌توانست با گلزنی در پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل کلاب‌بروژ تاریخ‌سازی کند اما کمک‌داور ویدیویی این فرصت را از او گرفت. کاماردا در دقیقه 75 به بازی آمد تا نخستین حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کند در دیداری که با دو گل نیمه دوم تیجانی رایندرز برتری آسان تیم ایتالیایی در سن سیرو رقم خورده بود. سه دقیقه مانده به پایان می‌توانست یک اتفاق فوق‌العاده شکل بگیرد، کاماردا سانتر رایندرز را با ضربه سر گل کرد تا با 16 سال و 226 روز سن جوانترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شود، او آنقدر خوشحال بود و پیراهنش را درآورد و روی زمین انداخت. هم‌تیمی‌ها نیز دورش را گرفته بودند و شادی می‌کردند که VAR از احتمال آفساید او خبر داد. داور بازی بعد از بازبینی صحنه او را در موقعیت آفساید تشخیص داد و گلش مردود شد.
این نوجوان ویران شده به نظر می‌رسید و وقتی سوت پایان به صدا درآمد، روی زمین نشست و سرش را پایین انداخت چون در دقایق باقی‌مانده موفق به گلزنی نشد. البته او برای رسیدن به گل فرصت دارد چون رکورد فعلی در اختیار آنسو فاتی است که در سال 2019 با 17 سال و 40 روز سن برای بارسلونا مقابل اینترمیلان گل زد. کاماردا البته جوانترین بازیکن ایتالیایی تاریخ لیگ قهرمانان شد، رکورد قبلی با 16 سال و 267 روز در اختیار مویزه کین بود.
کاماردا ناراحت شد اما تیمش شب خوبی داشت و بعد از باخت مقابل لیورپول و بایرلورکوزن به نخستین امتیازاتش در این فصل لیگ قهرمانان رسید. کایریانی سابه گل کریستین پولیشیچ را بی‌اثر کرد اما رایندرز ظرف 10 دقیقه دو گل زد قبل از آنکه ماجرای کاماردا شروع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی