دوشنبه در پاریس

توپ طلا برای وینیسیوس است

وینیسیوس جونیور نمی‌توانست زمانی بهتر از این برای هت‌تریک استثنایی در لیگ قهرمانان پیدا کند؛ دوشنبه جایزه توپ طلا به بهترین بازیکن سال اهدا می‌شود. بعد از مسابقه، کارلو آنچلوتی بال برزیلی را شخصیتی فوق‌العاده توصیف کرد که بر اساس بازی‌هایش توپ طلا را می‌گیرد.
صحبت از رسیدن معتبرترین جایزه فردی فوتبال به این بازیکن 24 ساله بشدت تقویت شد بعد از آنکه به رئال مادرید کمک کرد قهرمانی اروپا و اسپانیا را در فصل قبل به دست آورد، او در فینال فصل قبل لیگ قهرمانان گل زد و بهترین بازیکن این رقابت‌ها شد.
بیرون زمین او هم برای دومین‌بار جایزه سوکراتس را گرفته است، جایزه‌ای که به بیشترین خدمات انسان‌دوستانه در سراسر جهان تعلق می‌گیرد. خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی رقابت را تمام‌شده می‌دانند از آنجا که نایکی اعلام کرد از کفش طلای مرکوریال وینیسیوس دو روز بعد از جشن پاریس رونمایی می‌شود.
 
تفاوت‌های امسال
دوشنبه در تئاتر دو شاتله پاریس، فرانس فوتبال برای اولین‌بار با همکاری یوفا مراسم توپ طلا را برگزار می‌کند. این شصت و هشتمین توپ طلایی است که اعطا می‌شود و برای سومین‌بار نمایش فصل بازیکنان و نه سال مورد توجه قرار گرفته یعنی از اول آگوست 2023 تا 31 جولای 2024 در این نظرسنجی لحاظ شده است. امسال برای نخستین‌بار دو جایزه اضافه شده است، مربی مرد سال و مربی زن سال.
 
نزدیکترین رقیب
30 بازیکن در فهرست نهایی نامزدهای توپ طلا قرار دارند و شاید نزدیکترین رقیب وینیسیوس برای رسیدن به توپ طلا، هافبک دفاعی منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا، رودری باشد که در قهرمانی تیم باشگاهی‌اش در لیگ برتر و همچنین تیم ملی کشورش در یورو 2024 نقش پررنگی داشت. اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها توپ طلا به وینیسیوس می‌رسد که در 51 بازی فصل قبل در رده ملی و باشگاهی 26 گل زده و 12 پاس گل داده است. هر کدام که انتخاب شوند برای سومین‌بار بعد از سال 2007 توپ طلا به بازیکنی غیر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو می‌رسد. دو نفر دیگر هم بازیکن رئال مادرید بوده‌اند؛ لوکا مودریچ در سال 2018 و کریم بنزما در سال 2022. همکاری خوبی است.

جستجو
آرشیو تاریخی