نیمه دوم خیلی طول کشید

نوری شاهین: تغییرات دفاعی اشتباه بود

نوری شاهین مربی بوروسیادورتموند پذیرفت باخت 5 بر 2 مقابل رئال مادرید به خاطر اشتباهات او بوده که تصمیم گرفته بعد از برد 2 بر صفر دفاع را تقویت کند. دورتموند دو بازی قبلی‌اش در لیگ قهرمانان را برده بود اما در تکرار فینال سال قبل مقابل رئال مادرید تحقیر شد. شاهین در اوایل نیمه دوم، دو گلزن تیمش، دونیل مالن و جیمی باینو گیتنز را بیرون کشید و والدمار آنتون مدافع و پاسکال گراس هافبک دفاعی را به جای آنها به زمین
فرستاد.
مربی 36 ساله ترک گفت: «توضیحش آسان نیست. ما عملکرد خوبی با توپ داشتیم و شرایط به نفع ما بود. بچه‌ها دو گل زدند و با برتری به رختکن رفتیم در حالی که می‌دانستیم تا پایان بازی راهی سخت داریم، می‌دانستیم نیمه دوم خیلی طولانی است. حواسمان بود که تحت فشار قرار می‌گیریم اما مشکلات دفاعی داشتیم، فکر کردم با دفاع سه نفره بازی کنیم اما برای ما مفید نبود. اشتباه من بود و باید قبول کنم. ما خیلی خیلی بد دفاع کردیم ضمن اینکه نباید از کلاس فوق‌العاده رئال غافل شویم، آنها یک تیم کامل هستند. شکست تلخی بود چون فکر می‌کنم می‌توانستیم با نتیجه بهتری به خانه برگردیم. اما نکات مثبتی هم داشتیم به‌خصوص در نیمه اول، اگر برابر رئال اینطور خوب بودیم، پس با هر حریفی می‌توانیم بازی کنیم.»
درخشش انمچا
فلیکس انمچا در تابستان 2023 از ولفسبورگ به بوروسیادورتموند آمد. دورتموند 30 میلیون یورو برای این بازیکن 24 ساله پرداخت تا جای خالی جود بلینگام را پر کند اما او به دلیل مصدومیت‌ها و بی‌ثباتی نتوانست در خط میانی دورتموند ثابت شود. هرچند بازی‌هایی مثل مسابقه فصل قبل با نیوکاسل توانایی‌های او را به اثبات رساند و در این دیدار هم مشخص شد آینده خط میانی دورتموند در اختیار او است. او 10 دوئل موفق، 10 اقدام دفاعی، 95 درصد صحت پاس و صددرصد دریبل‌های موفق داشت. او برای دومین‌بار در این فصل در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت.
کلید حمله
در 12 ماه گذشته جیمی گیتنز گاهی بازیکن ثابت دورتموند بوده و گاهی به نیمکت رفته هر چند هر بار فرصتی پیدا شده، خودش را نشان داده. از این انگلیسی انتقاد می‌شود که نتوانسته در حضور ثابت در ترکیب اصلی بازی‌های همیشگی‌اش را انجام دهد. اما خط دفاعی رئال نمی‌دانست در برابر سرعت، تکنیک و حرکات او چه کند و مشکلات متعددی برای میزبان درست کرد، با توپ یا بدون توپ.
یک ساعت از بازی نگذشته بود که گیتنز بیرون رفت و دورتموند بازیکن سرعتی و تکنیکی را که می‌توانست پشت دفاع مادرید، فعالیت کند و خطرناک باشد، از دست داد. فراموش نکنید او تنها 20 سال دارد و اگر فرصت بازی پیدا کند، می‌تواند تا سال‌ها کلید خط حمله دورتموند باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی