صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و هشت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و هشت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

تیم عبادی‌پور شگفتی‌ساز پلاس‌لیگا
درخشش یاران میلادی عبادی‌پور در این فصل لیگ لهستان تمامی ندارد. نوروید چستوخوا در هفته هشتم رقابت‌های پلاس‌لیگای لهستان رسوویا را در ماراتنی نفس‌گیر ۳ - ۲ در خانه‌اش زمین‌گیر کرد. کاپیتان میلاد عبادی‌پوردر این بازی ستاره زمین بود و ۱۷امتیاز برای تیمش به دست آورد. هرچند امتیازآورترین بازیکن زمین پاتریک ایندرا بود که ۲۸ امتیاز گرفت. نوروید چستوخوا با درخشش و هفتمی جدول رده‌بندی این فصل، خیز بلندی برای صعود به پلی‌آف برداشته است.
 

کارگری در نشست APC
غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نشست هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا شرکت کرد. سی‌وششمین نشست هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا دیروز به میزبانی چین‌تایپه شروع شد و غفور کارگری به عنوان مشاور ویژه کمیته پارالمپیک آسیا با همراهی جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان و رئیس کمیته پزشکی APC در این نشست دوروزه حاضر شده است. این جلسه دستور جلسات گوناگون دارد و کنار آن برنامه‌هایی از قبیل بازدید از امکانات، زیرساخت‌های ورزشی، تمرینات پارالمپیکی‌ها، ضیافت شام رسمی به میزبانی کمیته پارالمپیک چین‌تایپه و... برگزار می‌شود.


یک ‌گام تا قهرمانی ساحلی‌بازان هندبال
ملی‌پوشان هندبال ساحلی نوجوان ایران با شکست اندونزی آماده دیدار سرنوشت‌ساز با تایلند برای قهرمانی در آسیا می‌شوند. نوجوانان ایران در یک بازی یکطرفه به راحتی اندونزی را با نتیجه 2 بر صفر و امتیازات 14-30 و 16-22 شکست دادند. با این پیروزی که پنجمین پیروزی متوالی ساحلی‌بازان بود، ایرانی‌ها برای بازی سخت با تایلند و تکرار دومین قهرمانی آسیا آماده می‌شوند. آنها هم اکنون با 10 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند؛ مصاف تیم‌های ایران و تایلند فردا از ساعت 12:00 به وقت کشورمان آغاز می‌شود. سومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان تونس 2025 تا 4 آبان ماه به میزبانی بانکوک تایلند برگزار می‌شود.


باکو میزبان جام جهانی بسکتبال سه‌نفره
 مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال سه‌به‌سه به میزبانی آذربایجان خردادماه سال آینده برگزار می‌شود. این رقابت‌ها ۳ و ۴ خرداد ماه ۱۴۰۴ به میزبانی باکو (آذربایجان) انجام خواهد شد. تیم ملی ایران در این مسابقات با تیم‌های آذربایجان، پورتوریکو، انگلستان و دو تیم دیگر به رقابت می‌پردازد. مسابقات انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۵ از تاریخ ۲ الی ۸ تیر ماه ۱۴۰۴ به میزبانی مغولستان انجام می‌شود.
 

صدر نشینان بسکتبال
به مصاف هم می روند
لیگ برتر بسکتبال امروز وارد هفته چهارم می‌شود؛ هفته‌ای که تهرانی‌ها به میهمانی رفته و صدرنشینان هم به مصاف هم می‌روند. در این هفته دو تیم پایش پارت و طبیعت اسلامشهر، تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی در شاهرود رودرروی هم قرار می‌گیرند. آنها تنها تیم‌هایی هستند که هر سه بازی هفته‌های قبل را با برد پشت‌سر گذاشته و با امتیاز کامل به ترتیب رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی را دارند. بنابراین این بازی، نبردی است برای تثبیت صدرنشینی پایش پارت. البته طبیعت هم بدش نمی‌آید صدر را از چنگ پایش پارت درآورد. هرچقدر بازی شاهرود جذاب است، به همان اندازه هم جدال دو تیم نفت و فولاد در آبادان می‌تواند دیدنی و هیجان‌انگیز باشد. نفت آبادان در شرایطی آماده لیگ برتر شد که با داشتن بازیکنان شاخص، یکی از مدعیان و شاید هم اصلی‌ترین مدعی قهرمانی به حساب می‌آمد اما مربیان و بازیکنان این تیم پیش از آغاز مسابقات درگیر چالش‌های داخلی شدند که بی‌تأثیر در دو باخت اخیرش نبود. حالا نفت با این شرایط میزبان فولاد است؛ تیمی بی‌نام و نشان که تا این هفته فقط مقابل تیم تازه‌وارد گلنور صاحب برتری شده و نتیجه رقابت با دو تیم مطرح شهرداری گرگان و طبیعت را واگذار کرده اما با آزار و اذیت زیاد آنها. با این اوصاف رقابت نفت و فولاد در جنوب کشور می‌تواند حساسیت‌های خود را داشته باشد؛ دو تیم مدعی که هر دو چهار امتیازی هستند و به دنبال پیدا کردن راهی برای بهبود جایگاهشان در جدول رده‌بندی. اما در سایر بازی‌ها پترونوین ماهشهر با آینده‌سازان، ذوب‌آهن با آسمان ولایت مشهد، شهرداری گرگان با گلنور و مهگل البرز با کاله مازندران دیدار دارند.


ژاپن اولین حریف هندبال زنان
برنامه مسابقات تیم ملی هندبال زنان در رقابت‌های قهرمانی آسیا هند اعلام شد. کنفدراسیون آسیا برنامه مسابقات بیستمین دوره رقابت‌های زنان آسیا را اعلام کرد که در آن تیم ملی باید در نخستین دیدار سه‌شنبه 13آذرماه در این مسابقات به مصاف سخت‌ترین حریف خود یعنی ژاپن برود. ملی‌پوشان کشورمان سپس با هند بازی می‌کنند و در سومین دیدار خود به مصاف هنگ‌کنگ می‌روند. چهار تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی زنان جهان ۲۰۲۵ در آلمان/ هلند را کسب می‌کنند. تیم ملی کشورمان در دو دوره قبلی با کسب رده چهارم جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورده بود. بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا قرار است از ۳ تا ۲۰ آذرماه به میزبانی دهلی نو در هند برگزار شود.

جستجو
آرشیو تاریخی