صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و هشت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و هشت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۳

آغاز مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان

قهرمان وارد می‌شود

با پایان مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان، از فردا مسابقات کشتی آزاد شروع می‌شود و کشتی‌گیران امید ایران در پنج وزن نخست به روی تشک می‌روند. تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با استفاده از نفراتی مطرح و مدال‌دار حتی در رده سنی بزرگسالان به این مسابقات آمده و مدعی درجه یک قهرمانی است و همین هم سطح توقعات را از این تیم بالا برده است.
فردا مسابقات کشتی آزاد در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود و برای تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری، در وزن ۷۴کیلوگرم علی رضایی، در وزن ۸۶کیلوگرم ابوالفضل رحمانی، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی به میدان می‌روند. تیم ملی کشتی آزاد ایران به طور حتم مدعی اول قهرمانی است؛ به‌خصوص اینکه روسیه هم همچنان امتیازاتش در رده‌بندی تیمی محاسبه نمی‌شود و شاید فقط باید کمی نگران امریکا بود که حالا در تمامی رده‌ها به رقیب اصلی تیم ملی تبدیل شده است. تیم ملی کشتی آزاد سال گذشته در این مسابقات نبود و قهرمانی به امریکا رسید اما امسال قصه متفاوت است.
ترکیب تیم ملی به نحوی است که می‌توان همان روز نخست روی مدال طلای ابراهیم خواری، امیرحسین فیروزپور و امیررضا معصومی حساب باز کرد و در همان پنج وزن اول بار تیم را برای قهرمانی در این مسابقات بست. خواری به دلیل بیماری در شب مسابقه، نتوانست در جوانان جهان خوب کار کند اما سابقه رفتن به مسابقات جهانی با تیم بزرگسالان را دارد. فیروزپور هم دوبنده تیم ملی بزرگسالان را در آخرین لحظه به کامران قاسمپور واگذار کرد و باید مدال طلای او را پیش‌بینی کرد. در وزن 125 کیلوگرم هم امیررضا معصومی هر جا رفته مدال طلا کسب کرده است. حضور علی رضایی و ابوالفضل رحمانی هم برای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان بسیار مهم است. پژمان درستکار روی علی رضایی برای جایگزینی یونس امامی حساب باز کرده و البته برای جایگزینی حسن یزدانی هم روی رحمانی فکر می‌کند. این کشتی‌گیران شاگردان غلامرضا محمدی بودند و در رده جوانان خوش درخشیدند و توقع قهرمانی از این تیم بیهوده نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی