صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و هشت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و هشت - ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۳

استارت اردوی بدنسازی تیم ملی سابر در رشت

خواب خرگوشی

مهری رنجبر
خبر‌نگار

شمشیربازان سابر، 15 روز مانده به شروع جام جهانی الجزایر تمرین بدنسازی را برای فصل جدید شروع کردند. انگار تازه از خواب خرگوشی بیدار شده‌اند. آنها که بعداز المپیک 2024 پاریس برای ریکاوری روزها را شب کردند، آن هم بلاتکلیف و رها، باز هم سناریوی مثل قبل از المپیک پاریس برایشان تکرار شد؛ بدون سرمربی و بدون برنامه. در حالی که حرفه‌ای‌ها بعد از ریکاوری دو ماهی تمرین بدنسازی را انجام می‌دهند تا بدن‌هایشان آماده تمرین شمشیربازی شود و البته با شروع فصل رقابت‌ها بدن‌هایشان تحلیل نرود.
علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی معتقد است کار تعطیل نشده و دو ملی‌پوش با مسعود فتوحی تمرین می‌کردند و پاکدامن کاپیتان تیم هم با امین قربانی و البته پیگیر سرمربی خارجی برای تیم ملی هم هست.
با این حال ملی‌پوشان سابر ایران، عملاً فصل بدنسازی را از دست داده‌اند. تمرین ملی‌پوشان در شهرهایشان نمی‌تواند ملاک باشد. اگر این طور بود که قبلاً سرمربی تیم  اردو نمی‌گذاشت که شمشیربازان صبح‌ها بدنسازی داشته باشند و وزنه بزنند و بعدازظهرها هم تمرین فنی. این اتفاقی بود که 6 ماه قبل از المپیک هم افتاد و وقتی پیمان فخری برای قهرمانی آسیا و دو ماه قبل از المپیک پاریس تیم را دست گرفت از وضعیت بدنی آنها شاکی شده بود و حتی نتیجه تست‌های آمادگی جسمانی آکادمی و درصد چربی بدن شمشیربازان بجز علی پاکدامن ادعای عدم تمرین صحیح آنها را تأیید کرد.
در حالی که تمرین 15 روزه بدنسازی قبل از شروع فصل مسابقات تیم ملی، به نظر کارشناسان کمی غیرحرفه‌ای و البته با ریسک بالاست، چرا که ملی‌پوشان دیگر نمی‌توانند بدنسازی سنگین داشته باشند و تنها می‌توانند تمرین پلیومتریک برای هماهنگی عضلات انجام دهند و البته وزنه سبک بزنند.
با این حال مصطفی عطایی مربی بدنساز تیم ملی شمشیربازی سابر که از دیروز در اردوی رشت بر کار ملی‌پوشان نظارت دارد، می‌گوید: «ملی پوشان بعد از 10 ماه مسابقه فشرده، با پایان المپیک ریکاوری کردند و بعد هم تمریناتشان را نیمه متمرکز انجام دادند، علی پاکدامن هم با خودم کار می‌کرد. ما با استفاده از اردوی یک هفته‌ای رشت، می‌خواهیم بچه‌ها به سطح آمادگی برسند. آنها در سطحی هستند که آمادگی‌شان سریع برمی‌گردد.»
با اینکه مربی بدنساز تیم ملی سابر مدعی است، جای نگرانی وجود ندارد چرا که شمشیربازان یک ماه قبل تمرین داشته‌اند. اما بدن ناآماده هم در مسابقه دردسرساز می‌شود و هم احتمال مصدومیت را بیشتر می‌کند. شاید در بدترین حالت این اردو باید اردوی دوم شمشیربازان می‌شد نه اولین و آخرین اردوی قبل از جام جهانی الجزایر.

جستجو
آرشیو تاریخی