صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

پایان قرارداد فرگوسن با منچستریونایتد

دیگر به تو پول نمی‌دهیم

شرکت اینئوس که به تازگی به عنوان یکی از مالکان جدید منچستریونایتد معرفی شده، قرارداد چند میلیون پوندی سالانه سر الکس فرگوسن، موفق‌ترین مربی تاریخ این باشگاه را به پایان رسانده است. به این ترتیب، فرگوسن پس از خروج از هدایت تیم در سال ۲۰۱۳ و پایان ۲۶ سال سلطنت خود با ۳۸ قهرمانی، در تاریخ ۱۷ اکتبر۲۰۱۳ قراردادی به عنوان سفیر جهانی امضا کرده که طبق آن برای خدماتش مبلغ 16/2 میلیون پوند (82/2 میلیون دلار) دریافت می‌کرد و این برنامه بیش از یک دهه ادامه داشته است. فرگوسن همچنین به عنوان مدیر باشگاه در هیأت فوتبال حضور داشته اما به نظر می‌رسد که این مقام بیشتر جنبه تشریفاتی دارد. در این هیأت، چهره‌های دیگری نیز مانند سِر بابی چارلتون (قبل از فوت در ۲۰۲۳) و دیوید گیل، مدیر عامل سابق شیاطین سرخ، حضور داشته‌اند.
به گفته منابع نزدیک به باشگاه، سرجیم رتکلیف، بنیانگذار و مدیرعامل اینئوس، در جلسه‌ای حضوری با فرگوسن در اولدترافورد اعلام کرده که باشگاه به دنبال کاهش هزینه‌هاست و دیگر نمی‌تواند به پرداخت حقوق او ادامه دهد. این موضوع به‌طور دوستانه حل و فصل شده و فرگوسن به عنوان مدیر غیر اجرایی در باشگاه باقی خواهد ماند و می‌تواند به تماشای بازی‌ها ادامه دهد. البته خانواده گلیزر که مالکیت بیشتر باشگاه را در دست دارند، پیش‌تر با پرداخت به فرگوسن موافقت کرده بودند و معتقدند بخش زیادی از ارزشی که باشگاه همچنان در بر دارد به تلاش و میراث او برمی‌گردد. فرگوسن هرگز به انتقادات از نحوه مدیریت خانواده گلیزر پاسخ نداده و به نظر می‌رسد که از بیکاری دوستان و همکارانش در اولدترافورد ناراحت است. با این حال، رتکلیف از زمان خرید 7/27 درصد از سهام منچستریونایتد در فوریه، به شدت به دنبال کاهش هزینه‌ها بوده و به عنوان بخشی از اقداماتش، تیم مدیریت را در ماه جولای از تصمیم به کاهش ۲۵۰ شغل در باشگاه مطلع کرده بود. این تغییرات همچنین شامل حذف کارت‌های اعتباری مدیران ارشد و لغو سفرهای رایگان برای کارکنان به فینال جام حذفی و لغو جشن‌های کریسمس بوده است.
با این حال، منچستریونایتد در تابستان گذشته با صرف بیش از ۲۰۰ میلیون پوند در نقل و انتقالات، دومین باشگاه پرهزینه در این زمینه بود ولی وضعیت مالی باشگاه ممکن است تحت تأثیر عملکرد اریک تن‌هاخ قرار گیرد، چرا که در صورت برکناری او، نیاز به پرداخت تسویه حساب سنگینی خواهد بود. منچستریونایتد در حساب‌های اخیر خود اعلام کرد که انتظار دارد سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون پوند صرفه‌جویی شود. این باشگاه اعلام کرده به دلیل زمان‌بندی و سایر تعهدات قراردادی، انتظار داریم این صرفه‌جویی‌ها در سال‌های مالی ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ تحقق یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی