صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

امریکا به هادی رضایی ویزا نداد
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران به دلیل عدم صدور ویزای امریکا، در مراسم فرش قرمز مربوط به تالار مشاهیر والیبال حضور نخواهد داشت. اوایل تیرماه بود که کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد، هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران به‌عنوان اولین عضو ایرانی تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال انتخاب شده است. او از ایران و بری کوزنر رئیس سابق سازمان جهانی پاراوالیبال به‌عنوان نامزدهای بخش والیبال نشسته انتخاب شدند. با پایان رأی‌گیری، 6 نامزد برتر برای انتخاب نهایی در فهرست رسمی کمیته انتخاب ورود به تالار بین‌المللی مشاهیر والیبال قرار گرفتند. قرار است هفته آینده مراسم فرش قرمز برای آنها به میزبانی شهر بوستون برگزار شود البته بدون حضور نماینده ایران چراکه رضایی هنوز ویزای امریکا را دریافت نکرده و با توجه به فرصت بسیار کمی که باقی مانده است، به نظر نمی‌رسد این اتفاق رخ بدهد. هادی رضایی در این‌باره گفت: «من جزو آن 6 نفر هستم و قرار بود 27 و 28 مهر ماه در مراسم فرش قرمز با پرچم ایران شرکت کنم. یک ماه قبل از طریق سفارت ارمنستان اقدام به دریافت ویزا کردم، اما گفتند که نیاز به بررسی مجدد دارند. تا الان هیچ ایمیلی برای من ارسال نشده است که رد شده‌ام. در واقع هیچ‌چیزی اعلام نکرده‌اند. عملاً دیگر فرصتی برای حضور در این مراسم برای من وجود ندارد.»


یزدانی به اردوی کشتی می‌آید
دارنده ۱۰ مدال جهان و المپیک ۲۷ روز بعد از جراحی در فرانسه به اردوی تیم ملی کشتی آزاد می‌رود. حسن یزدانی که نمی‌تواند به این زودی‌ها تمرینات کشتی را شروع کند، تصمیم گرفته با حضور در اردوی تیم ملی هم با کادرفنی دیدار کند و هم با کشتی‌گیران تا شاید با این کار بتواند بسیاری از حواشی اخیر را کنار بزند. یزدانی به این زودی‌ها نمی‌تواند تمرین خاصی را انجام بدهد اما با این‌حال می‌خواهد در اردو حاضر شود. شاید دلیل این کار رفع حواشی باشد که در روزهای گذشته به وجود آمده. حسن یزدانی در مراسم تقدیر از قهرمانان با بی‌توجهی به پژمان درستکار از کنار او رد شد و همین باعث شد تا سر و صدای زیادی در این‌باره به راه بیفتد. حالا فدراسیون کشتی از یزدانی خواسته با حضور در اردوی تیم ملی جلوی شایعات اختلاف او با پژمان را بگیرد.


انتقاد صفرزاده جواب داد
بعد از انتقاد هاجر صفرزاده به رفتار اداره بهزیستی استان اصفهان، حالا مسئولان مراسم دیگری برای تقدیر از بانوی پارالمپیکی تدارک دیده‌‌اند.
یکی از مسئولان اداره بهزیستی استان اصفهان در این باره گفت: «از۶ ورزشکار پارالمپیک اصفهان برای حضور در شورای اداری بهزیستی استان، برای تجلیل دعوت کردیم که ۳ورزشکار در‌ مراسم حاضر شدند. هاجر‌ صفرزاده به رغم هماهنگی صورت گرفته قبلی، در مراسم غایب بود و پاسخ تماس‌ها را هم نداد، مادر او روز بعد آمد و هدایا شامل یک لوح تقدیر برنزی، یک بند حمایل پرچم جمهوری اسلامی و یک جلد قرآن نفیس به او اهدا شد، کارت هدیه هم فقط مخصوص کسانی بود که به مراسم آمده بودند. اما بعد از انتقاد صفرزاده فردا یک مراسم با حضور مسئولان استانی و جمع ۵۰۰ نفری از جامعه هدف بهزیستی تدارک دیده‌ایم. دعوتنامه برای هاجر صفرزاده و سایر ورزشکاران پارالمپیکی که در مراسم اول حضور نداشتند، ارسال شده و منتظر حضور ایشان خواهیم بود.»


یزدانی به جهانی کشتی می‌رسد
امیرمحمد یزدانی، آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران که دستش آسیب‌ دیده به احتمال زیاد مشکلی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ندارد. ملی‌پوش کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان از ناحیه دست دچار آسیب‌ و پس از این اتفاق دست او گچ گرفته شد. قرار است گچ دست او روز جمعه باز شود تا وضعیت دقیقش برای حضور در آلبانی مشخص شود. اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در دو رده زیر ۲۳ سال و بزرگسالان در شرایطی پیگیری می‌شود که آلبانی هنوز اقدام به صدور روادید برای تیم‌های ایران نکرده و مشخص نیست.


8 کاتارو مسافر جهانی اسپانیا شدند
تیم‌های ملی کاتای زنان و مردان ایران با ترکیب 8نفره برای حضور در مسابقات جهانی تیمی به اسپانیا می‌روند. قبل از این پیکارهای تیمی همراه با مسابقات انفرادی جهان برگزار می‌شد که با تصمیم فدراسیون جهانی از امسال این مسابقات به صورت مجزا برگزار می‌شود. طبق برنامه اولین دوره مسابقات تیمی قهرمانی جهان کاراته ۲ تا ۴ آذرماه به میزبانی پامپلونای اسپانیا برگزار می‌شود. با تصمیم کادرفنی تیم تهران با ترکیب ماریا حسین‌نیای سلیمی، مهسا افسانه، پریسا رحمانی و کوثر صالحی سیاوشانی برای ایران رقابت می‌کند. تیم کاتای مردان آذربایجان شرقی هم با ترکیب سهند اسلامی، محمد صدرا شیدزی، مهدی شاهین و یحیی پیشه‌زاری، مسافر اسپانیا می‌شود. تیم ملی کومیته مردان هم با سهمیه‌ای که در قهرمانی آسیای چین با هدایت سیدشهرام هروی گرفت، در اسپانیا حاضر می‌شود اما تیم زنان ایران با باخت مقابل ژاپن سهمیه نگرفت تا در اسپانیا غایب باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی