صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

نصری: قرعه راحت ملاک صعود نیست

پیاتزا با دیسیپلین و کاریزماتیک است

مهری رنجبر
خبر‌نگار


مبین نصری دریافت‌کننده ملی‌پوش والیبال، با اینکه در پلاس لیگا لژیونر شده، اما هنوز با شهداب یزد درگیر است؛ درگیر پرداخت 40 درصد قرارداد فصل قبلش به یزدی‌ها. رأیی که حسابی او را شاکی کرده است. با این حال او همه فکر و ذکرش را در تمرین و بازی برای زاویرچه لهستان گذاشته است.

 رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال معتقد است با اینکه قرارداد ۵ ساله نداشتیم اما مبین نصری تعهد داده بود که ۴۰ درصد قراردادش را به شهداب بدهد. واقعاً شما تعهد محضری داده بودی؟
فدراسیون والیبال تا پارسال قراردادش سه ساله بود و حتی قراردادهای بالای 3 سال محضری هم قابل قبول نبود. آن موقع شهداب با ترفندی از پدرم که بی‌سواد است، امضای محضری قرارداد 5 ساله را گرفت. حتی برگه را به پدرم هم ندادند و من به پدرم گفتم به دفترخانه یزد برود و برگه محضری را بگیرد که ببینیم چه چیزی را امضا کرده است. قانون است که قرارداد بازیکن زیر 18 سال را پدرش امضا می‌کند و با رسیدن به سن 18 سال، خودش می‌تواند تصمیم بگیرد. حتی رئیس کمیته انضباطی گفته اگر باشگاه قبلاً با پدر بازیکن زیر 18 سال قرارداد 10 ساله هم امضا کرده باشد، با رسیدن بازیکن به سن قانونی باید قرارداد جدید امضا کند، اما شهداب یزد هم از این قضیه بی‌خبر بود. اگر در جریان بود، حتماً اجرا می‌کرد.
تو پیگیر این رأی کمیته انضباطی شدی؟
من با رئیس کمیته انضباطی تماس گرفتم، گفت رأی سال قبل درباره مدت قراردادت بوده و این رأی مربوط به پول قراردادت است. وقتی پرسیدم چرا به من خبر ندادید؟ گفت، ما در لیگ ملت‌ها به خوش‌خبر سرپرست تیم ملی و پیمان اکبری سرمربی پیکان گفته بودیم. من به او گفتم من باید مطلع شوم نه آنها. وقتی برگردم ایران، در مراجع قضایی شکایت می‌کنم.
ظاهراً بازی نکردن بازیکن جلوی تیم سابق قانون نیست و رئیس کمیته انضباطی هم قبول ندارد. سازمان لیگ معتقد است تو هم خودت بازی رفت بازی نکردی؛ درست است؟
اصلاً اینطور نبود. شهداب در رضایتنامه فصل قبلم برای ارومیه شرط بازی نکردن در بازی رفت و برگشت را گذاشت. من با اینکه دلم می‌خواست، به ناچار دور رفت بازی نکردم. من قبل از بازی به شرافت گفتم می‌خواهم بازی کنم، که با تهدید به من گفت اگر بازی کنی، نیم‌فصل دوم ارومیه را نمی‌بینی و برمی‌گردی به یزد. بازی برگشت هم که بازی کردم، شهداب از من شکایت کرد. اگر واقعاً به گفته ترابی، فرخی رئیس کمیته انضباطی قبول ندارد، پس چرا شهداب بابت این موضوع از من به کمیته انضباطی شکایت کرد؟
درباره تهدید باشگاه هم ظاهراً تو می‌توانی به فدراسیون شکایت کنی. در این مورد اقدامی کردی؟
تهدید باشگاه شهداب شفاهی بود. اگر تهدید آنها پیامکی یا فیلم بود، حتماً شکایت می‌کردم.
از شرایطت در تیم زاویرچه در لهستان راضی هستی؟
خداراشکر من از تیمم و امکانات باشگاه زاویرچه خیلی راضی‌ام. خیلی خوب تمرین و بازی می‌کنم. شرایطم خیلی خوب است. شنیده‌ام که بعضی‌ها می‌گویند مبین نصری هنوز بازی نکرده. آنها نمی‌دانند هم‌پستی‌های من در تیم، بازیکنان بزرگی مثل کوالک، آرون راسل و پاتریک هستند. من اهداف خودم را دارم، از طرفی اینجا هیچ بازیکن خارجی 21 ساله‌ای بازی نمی‌کند. با این حال من در تمرینات سخت تلاش می‌کنم تا آماده باشم و میدان ببینم. البته سرمربی‌ام از من راضی است.
 به نظرت تیم ملی والیبال با سرمربیگری پیاتزا می‌تواند به المپیک لس‌آنجلس برسد و بدرخشد؟
پیاتزا سرمربی نامداری است. وقتی او برای سرمربیگری انتخاب شد، اینجا به من تبریک گفتند. حتی وینارسکی گفت پیاتزا رئیس من است و من هرچه دارم از او دارم. سرمربی خیلی خوب، با دیسیپلین و کاریزماتیکی است. اما برای صعود به المپیک تنها کادرفنی مهم نیست، بلکه بازیکنان هم باید بخواهند. اگر بازیکن نخواهد، کادرفنی چه کار می‌تواند بکند؟ کادرفنی تنها می‌تواند از نظر فنی و ذهنی روی تیم کار کند و اعتماد به نفس به تیم بدهد و این بازیکن است که در زمین بازی می‌کند، پس 70 درصد بازیکنان در پیروزی تیم نقش دارند و 30 درصد کادرفنی.
 قرعه راحت تیم ملی در قهرمانی جهان را برای نتیجه خوب در این رقابت‌ها باید به فال نیک گرفت؟
قرعه راحتی در قهرمانی جهان داریم اما 32تیم در 8 گروه 4تیمی بازی می‌کنند، اگر به جمع 16 تیم اول هم برسیم اتفاق خاصی نمی‌افتد، مگر اینکه به جمع 4 تیم اول برسیم. پس قرعه راحت دور مقدماتی هم ملاک صعود نیست. البته تیم‌های همگروه ما هم قوی هستند و مثل تیم‌های آسیایی و افغانستان و پاکستان نیستند. آنها هم در حال پیشرفت هستند و اینطور نیست که بگوییم تونس، مصر و فیلیپین را می‌زنیم و تمام. اصلاً آنها را ببریم جزو 16 تا هم  برسیم، باید رقبا را ببریم و برویم جزو 8 تیم اول و بعد هم 4 تیم اول تا از خودمان  راضی شویم.

جستجو
آرشیو تاریخی