صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

نبود مسابقات تدارکاتی بدترین ضربه را به تیم‌های پایه زد

نیکوخصلت: تغییرات نشانه پویایی سیستم است

فائزه زمانی/ تیم‌های رده پایه کاراته در تاتامی ایتالیا نمایش قابل دفاعی نداشت. در حالی که مسابقات کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان به میزبانی ونیز برگزار شد، به جز دختران رده امید که با طلای فاطمه زهرا سعیدآبادی و برنز یلدا نقی بیرانوند نایب قهرمان شدند، بقیه ملی‌پوشان توفیقی نداشتند تا کاراته ایران در مجموع این مسابقات در رده یازدهم دنیا قرار بگیرد. سعید نیکوخصلت مدیر تیم‌های ملی کاراته هم این نتایج را قابل دفاع نمی‌داند و معتقد است عدم اعزام به مسابقات برون مرزی ضربه مهلکی به کاراته زده است.
او هم موافق است که نتایج تیم ملی کاراته به جز رده امید دختران اصلاً قابل دفاع نیست: «نتایج مطلوب نبود. ما در 3،2وزن به خاطر اشتباهات داوری به راحتی مدال از دست دادیم. البته اگر تیم زودتر به ونیز اعزام می‌شد، این موضوع به ما کمک می‌کرد و همچنین اگر شرایط برای حضور در لیگ جهانی کرواسی مهیا می‌شد، بی‌شک نتایج بهتری رقم می‌خورد. شاید مهم‌ترین فاکتور همین عدم اعزام به مسابقات برون مرزی بود که به‌خاطر تمایل بیشتر مربیان به اردوهای طولانی مدت و اعزام تیم با تمامی نفرات، شرایط مهیا نشد. مربیان اصرار به اعزام کل تیم داشتند و تمایلی به اعزام دو نفردر هر وزن به کرواسی نداشتند، در صورتی که اعزام همه ملی‌پوشان به مسابقات برون مرزی در توان فدراسیون نبود. اگر تیم‌های ملی به این مسابقات اعزام می‌شد مربیان به خوبی می‌توانستند با محک ملی‌پوشان، ضعف هارا بهتر می‌شناختند تا در این مسابقات نتایج قابل قبولی بگیرند. البته که ما همیشه مشکل ویزا هم داریم به همین خاطر باید 40 روز مانده به مسابقات، پروسه روادید را شروع کنیم که به مشکل نخوریم. در هر صورت کاراته ما از لحاظ فنی جایگاه خوبی دارد، فقط باید ویترین کار را درست کنیم.»
به گفته او باید برای سرمایه‌گذاری روی رده‌های پایه بازنگری شود: «به هرحال باید یک بازنگری صورت بگیرد و قبول کنیم که در یکسری از بخش‌ها اشتباهاتی داشته‌ایم. کاراته ایران هنوز جایگاه خودش را در جهان دارد و از احترام خاصی برخوردار است اما باید نتیجه‌گرا‌تر از این قدم برداریم و هوشمندانه‌تر عمل کنیم.
متأسفانه ما هنوز با روش سنتی پیش می‌رویم و یکی از بازنگری‌های ما قطعاً درباره اردوهای طولانی مدت است، ما باید در همه رده‌ها به کمپ‌های تمرینی کوتاه مدت تغییر رویه بدهیم و در این بین مسابقات تدارکاتی را فراموش نکنیم.»
مدیر تیم‌های ملی تغییر در کادر فنی تیم‌ها را تأیید می‌کند: «دامنه کاراته ایران بسیار گسترده است و به خاطر پتانسیل عجیب آن، شرایط ما با کشورهای اروپایی خیلی متفاوت است. اینجا سطح رقابت بسیار بالا است و همین هم کار ما را برای برنامه‌ریزی و طراحی اردوها سخت‌تر می‌کند. سیاست ما جریان رودخانه‌ای است. قطعاً تغییرات نشان‌دهنده پویایی هر سیستمی است و ما هم بعد از ارزیابی نتایج در صورت لزوم، تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.»
جستجو
آرشیو تاریخی