صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

صعود 33 پله‌ای ستاره پینگ‌پنگ در رنکینگ جهانی

روایت سایت چینی از نمایش شگفت‌انگیز بنیامین

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

بنیامین فرجی، پینگ‌پنگ‌باز ۱۴ساله ایرانی بعد از شگفتی‌سازی‌اش در رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست نفر اول رنکینگ جهانی، در ‌جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی ۳۳ پله ارتقا پیدا کرد.
 جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی با پایان مسابقات قهرمانی آسیا منتشر شد که بنیامین فرجی با درخشش در این مسابقات با صعودی۳۳ پله‌ای بیشترین صعود را بین ایرانی‌ها داشت و به جایگاه ۱۷۷ دنیا رسید. نوشاد عالمیان کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران هم  بعد از صعود به جمع ۱۶ بازیکن برتر آسیا و تصاحب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان با ۳ پله صعود نفر ۴۸ دنیا شد و نیما عالمیان با صعودی ۲ پله‌ای در مکان ۱۵۱ قرار گرفت.
البته ستاره جوان تنیس روی میز ایران که با شکست وانگ چوکین دارنده رنک یک جهان همه آسیا را شگفت‌زده کرده بود، سوژه سایت‌های ورزشی چین شده است. یک رسانه چینی بهانه عجیبی را برای ناکامی بازیکنان چینی در رقابت‌های تنیس روی میز آسیا عنوان کرد و پدیده ۱۴ ساله ایرانی را ستود. این سایت چینی نوشت: «در این مسابقات از توپ جدیدی استفاده شد که نوع این توپ روی عملکرد بازیکنان چینی از جمله شیدونگ لین، لیانگ، فنگ یژین، ژانگ یوژنگ و دیگر بازیکنان تأثیر گذاشت و منجر به لحظات سخت و ناراحت‌کننده‌ای برای آنها شد.»
در این گزارش با اشاره به پیروزی بنیامین فرجی مقابل نفر اول رنکینگ جهان آمده : «نوجوان ۱۴ساله ایرانی در این مسابقات امیدوارکننده‌ نشان داد و با نتیجه 3-2 وانگ چوکین را شکست داد و مقابل شیدونگ با نتیجه 2-3 باخت. او مقابل بازیکنان درجه یک فوق‌العاده ظاهر شد. چهارچوب فنی بنیامین خیلی متمایز است. او فورهند و دفاع بسیار خوبی دارد. در عین حال توانایی تغییر ریتم و ضد حمله را هم دارد. او به عنوان یک نوجوان ۱۴ساله بسیار با استعداد است. سبک بازی او مرا به یاد ژو ژوآنجیا می‌اندازد. علاقه‌مندانی که منتظر نمایش دیگری از بنیامین در آینده‌اند، مسابقات قهرمانی جوانان جهان در پایان نوامبر را تماشا کنند و ببینند بنیامین چه کارهای شگفت‌انگیز دیگری را نشان خواهد داد.»

جستجو
آرشیو تاریخی