شناسایی نقاط ضعف استقلال مهم‌ترین دستاورد کادرفنی آبی‌پوشان

مأموریت بزرگ سهراب در سرزمین آبی

سینا حسینی
خبر‌نگار


برخلاف آشفتگی حاکم بر فضای هواداری استقلال پیرامون پروسه انتخاب سرمربی جدید، این روزها آرامش قابل توجهی در تمرینات استقلال حاکم است به شکلی که هیچ یک از بازیکنان استقلال توجهی به شایعات موجود در شبکه‌های اجتماعی ندارند و سخت تمرین می‌کنند تا در بازی‌های پیش رو بتوانند بدون کوچکترین اشتباهی در میدان ظاهر شوند تا با کسب امتیاز کامل اتفاقات هفته‌های اخیر را جبران کنند.
البته که در این میان، مأموریت سهراب بختیاری‌زاده نیز بسیار حساس و دشوار است، سهراب خودش نیز به این مسأله به درستی اعتراف کرد و در نخستین اظهارنظرش پس از قبول مسئولیت فنی استقلال در گفت‌و‌گو با رسانه رسمی باشگاه استقلال گفت: ما باید ریتم بازی استقلال را تغییر دهیم تا نقاط ضعف استقلال به درستی برطرف شود.
بختیاری‌زاده در نخستین گام به سراغ شناسایی دقیق و درست نقاط ضعف استقلال رفت و به درستی متوجه شد استقلال از نظر بدنسازی با چالش جدی مواجه است، به همین دلیل پیش از هر اقدام با انتخاب یک بدنساز ایرانی بدون جار و جنجال از او کمک گرفت تا مشکل بدنی استقلال را برطرف سازد. حضور بدنساز در تمرین استقلال در تعطیلات
فیفا دی بهترین اتفاق ممکن برای آبی‌پوشان بود، تا اندام بازیکنان در تعطیلات شلاق بخورد تا شاید در این مدت کوتاه، کم کاری ابتدای فصل برطرف شود.
در کنار این موضوع سهراب متوجه واقعیت تلخ دیگری شد که بازیکنان از نظر روانی بشدت تحت فشار قرار دارند و به همین علت با گفت‌و‌گوهایی جداگانه با آنها تلاش کرد از نظر روحی و روانی نقش روانشناس تیم را نیز ایفا کند. ایجاد این فضا در تمرین آبی‌پوشان با استقبال بازیکنان همراه شد تا این واقعیت رونمایی شود که حال استقلال در دوره پسانکونام رو به بهبود است.
اشاره مستقیم فرشید سمیعی و مدیران باشگاه استقلال درباره تأثیرگذاری سهراب بختیاری‌زاده در دوره مدیریت موقت او در کادر فنی استقلال می‌تواند بهترین نشانه برای ایجاد تحول مثبت در اردوی استقلال به حساب آید. هرچند بسیاری از منتقدان و پیشکسوتان به درستی اشاره به ضرورت حضور یک مربی بزرگ در رأس کادر فنی استقلال دارند و این اتفاق را زمینه موفقیت آبی‌پوشان در رقابت‌های داخلی و آسیایی می‌دانند اما باید به این مسأله نیز اشاره کرد که سهراب بختیاری‌زاده به همراه بازیکنان استقلال معطل انتخاب پروسه زمان‌بر سرمربی بزرگ خارجی نشدند بلکه با تلاش و کوشش به دنبال رفع نقاط ضعف خود بودند تا استقلال دچار عقب‌ماندگی نشود.
تلاش کادر فنی و در رأس آن سهراب بختیاری‌زاده برای رفع ایرادهای موجود در خط دفاع، برطرف ساختن مشکلات موجود در کمربند میانی و خط حمله استقلال اتفاقی ستودنی است و از همه مهم‌تر اینکه کادرفنی و بازیکنان استقلال متوجه این واقعیت شدند که هواداران آنها از ریتم بازی استقلال به هیچ عنوان رضایت ندارند و به همین دلیل پیش از هر موضوعی از تغییر سبک بازی استقلال استقبال کردند تا رضایت هواداران را جلب کنند.
بی‌شک با حضور سرمربی بزرگ خارجی و تعیین تکلیف مبحث مربیگری استقلال، مأموریت سهراب در استقلال به پایان نخواهد رسید بلکه او می‌تواند به عنوان یک فرد آشنا به نقاط ضعف و قوت استقلال نقش تعیین‌کننده در موفقیت سرمربی بعدی استقلال داشته باشد تا کادرفنی استقلال با در اختیار داشتن بازیکنان مستعد فعلی به دنبال خلق موفقیت‌های جدید باشند تا خاطرات تلخ هفته‌های ابتدایی در دوره نکونام را به کلی از خاطر ببرند تا هواداران از تماشای یک فوتبال دلچسب و جذاب لذت ببرند.

جستجو
آرشیو تاریخی