استعفا یا قهر به خاطر بدقولی مالی

پایان نویدکیا در مس رفسنجان

جعفر برزگر
خبر‌نگار

محرم نویدکیا از روزی  که هدایت مس را برعهده گرفت شرط اصلی‌اش این بود که مطالبات بازیکنان در زمان مقرر پرداخت شود. اما وقتی خبر رسید که اصرار به قطع همکاری با باشگاهش دارد این شائبه به وجود آمد که حتماً یکی از دلایل تصمیم محرم همین مهم باشد. ضمن اینکه باشگاه هم هیچ صحبتی درخصوص رفع این ابهام تا این لحظه نداشته است.
نادر فتح‌اللهی مدیر تیم فوتبال مس رفسنجان درباره قطع همکاری با محرم نویدکیا می‌گوید: «بعد از بازی با شمس‌آذر، محرم نویدکیا در نشست خبری خواسته خودش برای جدایی از باشگاه را اعلام کرد و درخواستی برای نشست با مدیرعامل در این خصوص داشت ولی پورمحمدی مدیرعامل باشگاه در این جلسه با قاطعیت اعلام کرد حاضر به پذیرش این درخواست نیست. باشگاه با تمام امکانات و ظرفیت‌ها از محرم نویدکیا حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم تمامی نیازها و ابزارهای لازم برای موفقیت فراهم شود. عملکرد تیم از نظر فنی مثبت بوده و دو شکست اخیر هم حاصل اشتباهات داوری بوده و قطعاً این تیم با همین کادرفنی به جمع تیم‌های بالای جدول می‌رسد. با وجود پافشاری نویدکیا بعد از جلسه تصور این بود که مشکلی برای ادامه همکاری وجود ندارد و محرم کار خودش را با توجه به حمایت باشگاه ادامه می‌دهد اما دو روز بعد از بازی راهی اصفهان شد و اعلام کرد دیگر به تمرینات باز نخواهد گشت. محرم نویدکیا بدون شک یکی از بااخلاق‌ترین و شریف‌ترین شخصیت‌های فوتبال ایران است که در این مدت جو بسیار خوبی در تیم ما ایجاد کرده بود. طی 72 ساعت گذشته به هر نحوی برای بازگشت ایشان تلاش کردیم و تماس‌های زیادی گرفته شد. مدیرعامل باشگاه، اعضای تیم و تک‌تک بازیکنان خواسته‌ای به‌جز بازگشت او نداشته‌اند اما هیچ‌کدام از این درخواست‌ها را قبول نکرد و با قاطعیت اعلام کرد دوران همکاری ایشان با مس تمام شده است.» او درباره انتخاب جانشین نویدکیا اینطور می‌گوید: «با توجه به مخالفت باشگاه با جدایی سرمربی و اعضای کادرفنی هنوز با هیچ گزینه و فرد دیگری مذاکره نشده و تمرینات طبق نظر و خواسته نویدکیا زیر نظر امیرحسین پیروانی که از مربیان بادانش فوتبال ایران است به عنوان سرمربی موقت دنبال می‌شود. در نهایت و در صورتی که جدایی نویدکیا قطعی شود، چاره‌ای جز انتخاب سرمربی جدید باقی نمی‌ماند. مجموعه باشگاه مس و هواداران، همچنین مردم شریف رفسنجان زحمات و تلاش‌های نویدکیا خصوصاً نتایج و موفقیت‌های فصل گذشته را فراموش نمی‌کنند و بدون شک قدردان این زحمات هستیم. با وجود این همه بازیکنان و اعضای تیم هم‌قسم هستند که با تمام توان و تمرکز برای حضور در ادامه بازی‌های لیگ آماده شوند.»
 
خداحافظی رحمان احمدی
پس از اینکه محرم نویدکیا به دلیل مشکلات مالی و عدم پرداخت مطالبات فصل گذشته بازیکنان مس رفسنجان تصمیم به کناره‌گیری از هدایت این تیم گرفت و در تمرینات سه روز اخیر شرکت نکرده بود، دیروز هم رحمان احمدی از جمع نارنجی‌پوشان جدا شد. نویدکیا طی سه روز گذشته در تمرینات مس رفسنجان شرکت نکرد، اما دستیارانش ازجمله رحمان احمدی که همراه با او به این تیم رفته بودند، در تمرینات حضور داشتند تا بازیکنان از شرایط تمرینی عقب نمانند، ولی حالا با انتخاب امیرحسین پیروانی به‌عنوان مربی موقت، رحمان هم از این تیم رفت. رحمان احمدی که تجربه کار در سپاهان را همراه با محرم نویدکیا داشت و در نیم‌فصل سال گذشته با او به مس رفسنجان رفته بود، پس از قطع همکاری این سرمربی از جمع نارنجی‌پوشان جدا شد و در پیامی این موضوع را اعلام کرد. احمدی که شرایط خوبی برای گلرهای این تیم ازجمله حامد لک به وجود آورده و در ادامه درخشش این دروازه‌بان در یک سال اخیر هم نقش مؤثری داشت، در پیامی جدایی خود از مس رفسنجان را اعلام کرد و نوشت: «به امید دیدار. موفق و سربلند باشید. دمتون گرم.»

 

منصوریان و شجاعی گزینه‌های اصلی مس رفسنجان

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان که در فصل گذشته در میانه راه هدایت نارنجی‌پوشان را برعهده گرفت و با این تیم به فینال جام حذفی رسید، از هدایت رفسنجانی‌ها انصراف داده و رسماً اعلام کرد که دیگر به تمرینات این تیم باز نخواهد گشت؛ حتی با وجود مخالفت باشگاه با استعفای او. از استان کرمان خبر می‌رسد که علیرضا منصوریان و مسعود شجاعی، بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که هر 2 از مربیان جوان لیگ برتری هم هستند به‌عنوان نامزدهای جانشینی نویدکیا معرفی شده‌اند و مدیران باشگاه مس رفسنجان از سرمربیان اسبق استقلال و هوادار برای برون‌رفت مس از بحران فعلی، برنامه خواسته‌اند. منصوریان پس از برکناری از استقلال، به ذوب‌آهن، تراکتور، آلومینیوم، صنعت‌نفت و فولاد رفت که در آلومینیوم اراک و صنعت‌نفت آبادان نتایج خوبی گرفت اما در تراکتور و فولاد چندان موفق نبود. شجاعی نیز هدایت موقت تراکتور تبریز و هدایت تیم فوتبال هوادار تهران را نیز مدتی برعهده داشت که از مربیان موفق لیگ به شمار می‌رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی