گزارش و خبر

مدیر ورزشگاه نواقص را پذیرفت
جمع‌آوری سرویس‌های بهداشتی حاشیه‌ساز و عجیب تختی
در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و چادرملو اردکان در ورزشگاه تختی، انتقادات زیادی درباره امکانات این ورزشگاه و نواقص آن مطرح شد که یکی از این انتقادات، شکل عجیب و غیراستاندارد سرویس‌های بهداشتی این مجموعه بود؛ اتفاقی که واکنش محمدرضا مجیدی مدیر مجموعه ورزشی تختی را در پی داشت. او در این خصوص گفت: «تعجب کردم که این چه موضوعی است که به آن می‌پردازیم. نه اینکه اصلاً نپردازیم؛ ولی این سرویس‌ها حداقل ۱۰ سال است که در این ورزشگاه نصب است. این انتقاد را ما می‌پذیریم؛ این سرویس‌ها باید جمع‌آوری و مرتب شود. باید بپذیریم که این یک اشکال است و قرار است تصمیمی درباره آنها گرفته شود. یک ورزشگاهی که ۱۰ سال خواب بوده را می‌شود ۲ ماهه ۹۰ درصد آماده کرد؟ یکی از مشکلات بزرگ ما در ورزش تهران عدم توازن توسعه جغرافیایی ورزش است. چه کسی گفته اگر یک نفر از شرق تهران می‌خواهد یک بازی ببیند، باید به استادیوم آزادی برود؟ باید شرایط را فراهم کنیم. باید از یکجا استارت بزنیم؛ آن هم نه اینکه زمان‌بر باشد. ما باید به‌روز باشیم و در توزیع فضاهای ورزشی هم باید رعایت عدالت را بکنیم.»


ورزشگاه تختی ربطی به شرکت توسعه ندارد
شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرایط ورزشگاه تختی در جدال پرسپولیس و چادرملو، ارتباطی به این شرکت نداشته و تنها ورزشگاه در دست تجهیز این شرکت، ورزشگاه آزادی تهران است. در اطلاعیه شرکت توسعه و تجهیز آمده است: «پس از بازی تصاویری از وضعیت این ورزشگاه در فضای مجازی منتشر و ورزشگاه تختی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور منتسب گردید. به اطلاع علاقه‌مندان فوتبال می‌رساند که ورزشگاه تختی زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان تهران بوده و با تلاش این اداره پس از ۷ سال آماده میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شد. از میان تمام ورزشگاه‌های کشور که مسابقات لیگ برتر فوتبال در آن برگزار می‌شود، تنها ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است که فاز نخست مقاوم‌سازی، بهسازی و استانداردسازی آن تا آخر پاییز به پایان می‌رسد و از ابتدای دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان به فوتبال خواهد بود. بسیاری از ورزشگاه‌های فوتبال در سراسر کشور توسط شرکت توسعه ساخته شده و پس از افتتاح در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان یا باشگاه‌های فوتبال قرار گرفته است.»


چمنیان: برای بازی‌های تدارکاتی مشکل داریم
 عباس چمنیان، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان درباره اردوی تیم فوتبال نوجوانان ایران در دوحه قطر اظهار داشت: «طبق هماهنگی‌های به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با پیگیری و تلاش فدراسیون فوتبال، در اردوی قطر فضایی برای ما فراهم شد تا ضمن برگزاری تمرینات باکیفیت و کار جدی در یک شرایط متفاوت نسبت به ایران، ۲ بازی دوستانه انجام دهیم. دیدارهای تدارکاتی که خیلی برای ما ارزشمند بود و درس‌های خیلی زیادی از آنها گرفتیم. هرچند در هر ۲ مسابقه نتیجه را به عراق واگذار کردیم اما پیام مثبتش این بود در بازی دوم نسبت به بازی اول، کیفیت عملکرد بچه‌ها فوق‌العاده رشد داشت.»  او افزود: «از طرفی مشخص شد در زمینه برگزاری بازی‌های تدارکاتی بشدت دچار کمبود هستیم. هرچه بیشتر بازی کنیم تا بچه‌ها اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و به ثبات بیشتری برسند، خیلی به ما کمک می‌کند. حتی در فاصله یک بازی، بازیکنان ما رشد خیلی خوبی نشان دادند. می‌توانستیم در بازی دوم با اختلاف ۳-۲ گل عراق را شکست بدهیم اما در نهایت روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم که همان هم برای ما درس داشت.»


صدور آرای جدید
کمیته وضعیت بازیکنان
کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال آرای جدید خود را درباره پرونده‌های مطروحه صادر کرد. در رأی کمیته وضعیت بازیکنان آمده است: «با توجه به شکایت مهرداد جابری از باشگاه کراپ الوند ایرانیان، این باشگاه به پرداخت مبلغ۳میلیارد و ۱۴۰میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱۹میلیون و ۷۹۱هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین در شکایت معین عباسیان از باشگاه هوادار، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳میلیارد ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. علاوه بر این کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان ۲ میلیارد ریال قرار رد صادر کرد.» در ادامه آرای این کمیته آمده است: «در پرونده شکایت امیرحسین مظلومی از باشگاه هوادار، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۷۵۰میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۲۸ میلیون و ۸۷۵هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. با توجه به شکایت پوریا شایسته از باشگاه پارس جنوبی، کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان قرار رد صادر کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی