از بازگشت اسامی مطرح تا آمادگی نفرات کلیدی

عنابی‌های خطرناک در راه ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان در روزهای پیش رو در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 یک دیدار حساس با قطر دارد. بر همین اساس روزنامه الرایة در گزارشی به لیست تیم ملی قطر برای دو دیدار برابر ایران و قرقیزستان پرداخته و نوشته است: «فهرستی که توسط مارکز لوپز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتبال قطر، برای حضور در دو بازی سوم و چهارم گروه اول از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد، شامل تغییرات زیادی است که به منظور تقویت تلاش‌ها برای کسب نتایج مثبت و نمایش قوی‌تر در این مسابقات صورت گرفته است.»
در بخشی از این گزارش آمده است: «شرایط دشواری که تیم ملی قطر در این دو بازی با آن روبه‌رو است، باعث شد تا لوپز رویکرد متفاوتی به‌ویژه در بخش دفاعی تیم داشته باشد. قطر در دو بازی ابتدایی خود پنج گل دریافت کرده که شرایطی نادر برای این تیم به شمار می‌رود. این شرایط باعث شد تا لوپز از تعدادی از مدافعان با تجربه که در مراحل قبلی مقدماتی جام جهانی غایب بودند، به ویژه در مرحله پیشین که چالش‌های زیادی برای تیم وجود نداشت، استفاده کند.»
در این بین روزنامه الرایة  یکی از مهم‌ترین تغییرات در فهرست قطر را بازگشت عبدالکریم حسن دانست و نوشت: «این اولین حضور عبدالکریم در تیم ملی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. عبدالکریم حسن که در سال ۲۰۱۸ به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد، در دو فصل گذشته تجربه‌هایی حرفه‌ای در باشگاه‌های الجهراء کویت و پرسپولیس ایران داشت و سپس در ابتدای این فصل به فوتبال قطر و تیم الوکره بازگشت و نمایش‌های چشمگیری ارائه کرد. این عملکرد او را شایسته بازگشت به تیم ملی کرد.» همچنین در این فهرست بازیکنانی همچون اکرم عفیف، معز علی و ادملسون جونیور نیز حضور دارند که این موضوع نشان می‌دهد قطر با تمام داشته‌های خود مقابل ایران قرار خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی