تمام احتمالات مقدماتی جام جهانی زیر ذره بین AFC

جنگ تمام عیار مدعیان برای صید سهمیه

با پایان مسابقات لیگ برتر، همه آماده حضور تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ می‌شوند و تیم ملی کشورمان در این دور، باید به مصاف قطر و ازبکستان برود. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از آغاز جدال‌های گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، گزارشی را از معادلات این گروه حساس منتشر کرده است: «دیدار ازبکستان و ایران در ورزشگاه بنیادکار تاشکند بسیار حساس و تماشایی است و سرنوشت صدر جدول این گروه را مشخص خواهد کرد. هر دو تیم شش‌امتیازی‌ هستند. ازبکستان در دو بازی ابتدایی خود کره شمالی و قرقیزستان را شکست داده و ایران نیز مقابل قرقیزستان و امارات پیروز شده است.
بازی حساس دو تیم، این نوید را می‌دهد که یک رقابت جذاب را شاهد باشیم. دو تیم در دور قبلی رقابت‌ها نیز دو بار برابر هم به میدان رفتند که هر دو بازی با تساوی به پایان رسید و برنده‌ای نداشت.
با توجه به اینکه یکی یا هر دو تیم بعد از پایان بازی امتیاز از دست می‌دهند، دیگر تیم‌های گروه A به دنبال کسب برد در بازی‌هایشان‌ هستند تا اختلافشان را با صدر کم کنند. امارات پس از پیروزی چشمگیر ۳-۱مقابل قطر برابر تیم ملی ایران شکست خورد و حالا میزبان کره شمالی است که به امتیاز نیاز دارد.
قطر که قصد دارد برای اولین بار از راه انتخابی به جام جهانی فوتبال راه پیدا کند، به شدت به سه امتیاز دیدار با قرقیزستان نیاز دارد چرا که شکست مقابل امارات و تساوی مقابل کره شمالی شرایط را برای این تیم سخت کرده است. قرقیزستان نیز بعد از دو شکست، در قعر جدول قرار گرفته و نیاز مبرمی به کسب برد دارد.»

احتمال دعوت یک بازیکن قدیمی به تیم ملی
هفت هفته از رقابت‌های لیگ برتر سپری شده و تیم فوتبال گل‌گهر که یک بازی عقب افتاده مقابل پرسپولیس دارد، موفق به ثبت 5 کلین‌شیت در 6 مسابقه شده تا آمار خیره‌کننده‌ای از تیم مهدی تارتار در فاز دفاعی به جا مانده باشد. ثبت 5 کلین‌شیت محمدرضا اخباری، سنگربان باتجربه و 31 ساله گل‌گهر را در صدر جدول بهترین گلرهای لیگ برتر از نظر آماری قرار داده و از سوی دیگر خط دفاعی 4 نفره سورمه‌ای پوشان نیز مورد توجه قرار گرفته است. در اردوی قبلی تیم ملی امیر قلعه‌نویی علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین حسینی و آرشا شکوری را به اردوی تیم ملی فراخواند که به نظر می‌رسد در فهرست جدید اخباری می‌تواند جانشین شکوری شود. اخباری فصل گذشته هم نمایش‌های خوبی با گل‌گهر داشت و در پایان فصل با 11 کلین‌شیت به کار خود پایان داد و آمار فصل جدید او را برای بازگشت به اردوی تیم ملی امیدوار کرده است. یک مسابقه دیگر در چهارچوب هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده و باید دید در نهایت امیر قلعه‌نویی چه نام‌هایی را برای مصاف با قطر و ازبکستان در دو بازی حساس مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در فیفادی مهرماه در فهرست نهایی قرار خواهد داد.

 

بــــرش

سیل بازیکنان دوتابعیتی در تیم رقیب ایران
پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی فوتبال امارات، دو بازیکن برزیلی تیم‌های الشارجه و الجزیره، برونو اولیویرا و مارکوس ملونی را به فهرست «سفیدپوشان» دعوت کرد تا در دو بازی مقابل کره‌شمالی و ازبکستان که قرار است در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و در روزهای ۱۰ و ۱۵ اکتبر برگزار شود شرکت کنند. این دو بازیکن به دلیل حضور پنج ساله در فوتبال امارات، تابعیت این کشور را به دست آوردند. این سرمربی پرتغالی همچنین بازیکن خط میانی فلیتوود انگلیس، ماکنزی هانت و دروازه‌بان ساوتهمپتون انگلیس، عدلی محمد را در ترکیب حفظ کرد. بازیکنان دوتابعیتی پیش از این و در اردوی قبلی تیم ملی امارات نیز توسط بنتو فراخوانده شده بودند. امارات که در گروه ایران قرار دارد و پیش از این با یک گل از تیم ملی کشورمان شکست خورده بود، در این وقفه بازی‌های ملی به مصاف ازبکستان و کره شمالی می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی