بازی سخت مدعیان در روزهای خوب سپاهان

مورایس به فکر تماشای برف اصفهان

اکبر منتشلو
خبر‌نگار


سپاهان اصفهان روزهای متفاوتی را سپری می‌کند، بازی‌های بگیر و نگیر این تیم با هدایت ژوزه مورایس حسابی هواداران را سردرگم کرده است. البته این فقط مختص هواداران نیست و ظاهراً مسئولان سپاهان هم برای تصمیم‌گیری درباره تیمشان حسابی به شک و شبهه افتاده‌اند. در فصل گذشته رقابت‌ها، قبل از اینکه مورایس روی نیمکت سپاهان بنشیند، همه چیز برای این مربی آماده بود؛ بازیکنان ستاره‌ای که حتی جذب کردن یکی از آنها هم مورد اعتراض مورایس قرار نگرفت و تیم کاملاً پرستاره‌ای تحویل مربی تازه وارد سپاهان شد و نتایج هفته‌های نخست هم نشان می‌داد که مورایس چقدر دست پری برای بیست و سومین دوره رقابت‌ها دارد.
اما هر چه قدر سپاهان در لیگ برتر جلو رفت، نشان داد که نمی‌تواند از داشته‌هایش به خوبی استفاده کند و هر روز نتایج سپاهان بدتر شد، تا جایی که حسابی از دیگر مدعیان فاصله گرفت و با اختلاف بیش از 10 امتیاز با سر جدول به رده سوم جدول رده‌بندی رضایت داد. این نتیجه‌گیری و البته حذف زودهنگام در رقابت‌های آسیایی، زمزمه رفتن و جدایی مورایس را سر زبان‌ها انداخت تا جایی که در روزهای پایانی نقل و انتقالات جدایی او متصور بود. حتی حرف‌هایی درباره شرط و شروط برخی بازیکنان برای جدایی مورایس هم به گوش رسید، که در نهایت این مربی ماندگار شد.
شروع فصل بیست و چهارم هم برای سپاهان خوب بود، اما مثل سال گذشته سپاهان روزهای بدی را بعد از گذشت چند هفته از لیگ برتر سپری می‌کند. این تیم صدر جدول را از دست داد، در آسیا خوب نتیجه نگرفته و انگار باز هم روزهای افت سپاهان فرا رسیده است، البته این تا قبل از بازی این تیم مقابل استقلال تاجیکستان در آسیا بود، اما برد این تیم با 4 گل انگار دوباره فرصتی را برای مورایس ایجاد کرده است.
از یک طرف مورایس در بازی آسیایی 4 بر صفر برنده شده و از طرف دیگر با نگاهی به بازی‌های هفته آینده لیگ برتر، می‌بینیم که مورایس و تیمش این فرصت را دارند که دوباره به صدر جدول بازگردند. سپاهان در حالی انگار بازی آسانی مقابل استقلال خوزستان خواهد داشت که تیم‌های مدعی دیگر بازی‌های سختی را پیش رو دارند. ملوان باید در بازی سخت مقابل نساجی مازندران قرار گیرد و این به طور حتم برای شاگردان زارع که در جایگاه سوم هستند، بسیار سخت و مشکل خواهد بود. از طرف دیگر تراکتور به عنوان صدرنشین فعلی لیگ برتر در بازی سختی باید به میدان برود. شاگردان اسکوچیچ باید روبه‌روی فولاد بازی کنند که به طور حتم یحیی گل محمدی و شاگردانش روز پراسترسی را برای صدرنشین مهیا خواهند کرد.
حالا مورایس با این وضعیت ممکن است باز هم فرصت داشته و به این امیدوار باشد که شاید برف اصفهان را ببیند، در غیر این صورت مدیران سپاهان نشان داده‌اند که خیلی با حوصله نیستند و پای این سرمری نیز نخواهند ایستاد.

جستجو
آرشیو تاریخی