مصاحبه و خبر

افغانستان تیم شجاعی داشت
مرتضایی: باخت ایران
غیرمنتظره نبود
مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان درباره حذف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2024 اظهار داشت: «در این دوره خیلی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. شجاعت، ویژگی مهم تیم ملی افغانستان بود. می‌خواستیم کاری کنیم که اعضای تیم ما از هیچ تیمی نترسند و چیزی را که در ذهن دارند در زمین اجرا کنند که خدا را شکر، این اتفاق افتاد.» سرمربی تیم ملی افغانستان در مورد شوری که در کشور افغانستان ایجاد شده بود، خاطر نشان کرد: «جام جهانی هیجان خاصی در افغانستان ایجاد کرده بود. مردم در تالارها می‌نشستند و دیدارهای تیم ملی افغانستان را به‌صورت زنده تماشا می‌کردند. فضای بسیار خوبی بر افغانستان حاکم بود و دیدارهای جام جهانی، روحیه مردم را عوض کرده بود. جام جهانی فضایی غرورانگیز را به مردم افغانستان منتقل کرد.» مرتضایی درباره حذف ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2024 با شکست برابر مراکش تأکید کرد: «دیدارهای دوستانه و اردوهای تدارکاتی در عملکرد تیم‌ها تأثیر بسزایی دارد و فکر می‌کنم این مسأله روی عملکرد تیم ملی ایران مؤثر بود. در بازی با مراکش توقع می‌رفت این تیم را با اختلاف شکست بدهیم؛ البته این اتفاق در شرایطی رخ می‌داد که مراکش دیدارهای تدارکاتی و تمرینات بیشتری داشت. تیم ملی پیش از جام جهانی فقط دو بار مقابل قزاقستان به میدان رفت و با این تدارکات، نتیجه دیدار با مراکش اصلاً دور از انتظار نبود.»


عابدینی دبیرکل هیأت فوتبال تهران شد
با حکم میرشاد ماجدی رئیس هیأت فوتبال استان تهران، رضا عابدینی که در سال‌های گذشته دبیر این هیأت بود بار دیگر همین مسئولیت را برعهده گرفت. عابدینی با حضور در دفتر ریاست هیأت فوتبال استان تهران رسماً به این سمت منصوب شد و فعالیت خود را به عنوان دبیرکل هیأت فوتبال استان تهران آغاز کرد.


هشدار AFC به تیم‌های آسیایی
نشان دادن تصاویر
سیاسی و مذهبی ممنوع
 تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس به عنوان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا و تیم‌های تراکتور و سپاهان به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. در این شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر به باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های آسیایی هشدار داد که از تصاویر اشخاص سیاسی و مذهبی در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات خودداری کنند چون در صورتی که چنین تصاویری منتشر شود، AFC باشگاه مربوطه را جریمه و محروم خواهد کرد. بدر بالعبید، خبرنگار عربستانی نزدیک به AFC در این رابطه در صفحه مجازی خود نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) این‌گونه اقدامات را ممنوع کرده‌اند و هرگونه تخلف را مجازات می‌کنند. آخرین مورد از این دست، جریمه‌ای بود که علیه تیم سپاهان ایران در فصل گذشته اعمال شد، زمانی که آنها تصاویر شخصیت‌های سیاسی را پیش از دیدار با تیم الاتحاد عربستان در ورزشگاه قرار داده بودند.»


بررسی اختیار تیم امید
در کمیته ملی المپیک
 فوتبال امید و تصمیم‌گیری برای آن همیشه محل کش‌وقوس مدیریتی میان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است تا آنجا که حذف و ناکامی دوباره این تیم در بازی‌های آسیایی هانگژو منجر به ایجاد تنش میان مدیران آنها و رودررویی رسانه‌ای‌شان شد. بعد از آن بود که تیم فوتبال امید و امور مربوط به آن به فدراسیون فوتبال تفویض اختیار شد. این موضوع بعد از یکی از نشست‌های هیأت اجرایی، توسط مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک مطرح شد. این‌گونه شد که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال امید بدون در نظر گرفتن جایگاه کمیته ملی المپیک و نظرات مدیرانش وارد عمل شد و حتی گزینه‌هایی را هم برای کادرفنی این تیم در نظر گرفت. با این حال هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست آتی خود، تیم فوتبال امید و تصمیم‌گیری برای این تیم را با عنوان «بحث و تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف تیم فوتبال امید» در دستور کار خود قرار داده است. قرار است در واقع رویکرد قبلی کمیته ملی المپیک که به نقل از مناف هاشمی تفویض اختیار به فدراسیون فوتبال، در این نشست مجدداً بررسی و در قالب مصوبه‌ای اعلام رسمی شود. بر این اساس کمیته ملی المپیک از این پس در مورد تیم فوتبال امید همچون دیگر تیم‌ها و رشته‌ها، هیچ ورودی برای انتخاب سرمربی یا دیگر اعضای کادرفنی نخواهد داشت و صرفاً برای حمایت مالی و معنوی کنار این تیم خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی