ادعای عجیب رئیس کمیته فوتسال از اتفاقات عجیب در حاشیه جام جهانی

بعد از بازی با فرانسه می‌خواستند شمسایی را برکنار کنند

 احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال که در چند روز گذشته و پس از حذف تیم ملی ایران مقابل مراکش و کنار رفتن از جام جهانی بشدت مورد نقد قرار گرفته است در گفت‌و‌گویی بیان داشت: «به عنوان یک کمیته یک‌سری وظایف داشتیم که وظایف‌مان را انجام دادیم. شمسایی نام بزرگی در تاریخ فوتسال ایران است، وظیفه ما بود از او حمایت کنیم و به انتخاب‌هایش در کادر فنی احترام بگذاریم و قراردادش را ارتقا بدهیم. فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال براساس امکانات و براساس آنچه در گذشته اتفاق افتاده بود نه تنها کم‌کاری نکرده بلکه در بسیاری موارد کارهایی را برای اولین بار به نفع تیم انجام داد.»
او در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی افزود: «تیم ملی فوتسال در 2 سال‌ونیم گذشته 41 بازی در تورنمنت‌های مختلف انجام داد که 23بازی آن دوستانه بود. با تیم‌های برزیل، روسیه، کلمبیا، مراکش، پاراگوئه، قزاقستان و... بازی کردیم. به عبارتی به‌طور متوسط در هر ماه بیشتر از یک بازی داشته‌ایم. ادعا نمی‌کنیم که بی‌نقص هستیم اما اینکه عنوان می‌شود ما دیدار دوستانه برای تیم ملی نداشته‌ایم، نهایت بی‌انصافی است.»
 اصولی در ادامه گفت: «قرار شد تا دو بازی با کرواسی و دو بازی با قزاقستان برگزار کنیم که کشور کرواسی طی نامه‌ای رسمی اعلام کرد به دلیل شرایط خاص خاورمیانه به ایران سفر نمی‌کند و این دو دیدار چند روز مانده به شهریور لغو شد و عملاً امکان برگزاری بازی جایگزین غیرممکن شد، اما دو دیدار بعدی با سفر به قزاقستان انجام شد. این درحالی است که بعضی از عزیزان گفته بودند لغو سفر کرواسی به ایران به دلیل کوتاهی ما بود.» رئیس کمیته فوتسال بیان کرد: «بعد از بازی با فرانسه شخصی با من و تاج تماس گرفت و گفت، شمسایی باید همین امشب اخراج شود! من واقعاً فکر کردم دارند شوخی می‌کنند. تیم ما درحالی‌که با تساوی هم صدرنشین گروه بود 1-4 فرانسه را شکست داد، بعد ما سرمربی را اخراج کنیم؟ به چه گناهی؟ اصلاً دنیا به ما نمی‌خندد؟ شما گل اولی که فرانسه از ما خورد را ببینید، رسانه‌های فرانسه را نگاه کنید، کسی چنین پیشنهادی به مسئولان آنها
داده است؟»

جستجو
آرشیو تاریخی