بهادر عبدی: برد مقابل پاختاکور شش امتیاز ارزش دارد

هیچ بازیکنی برای بازی در تیم گاریدو گارانتی ندارد

بهادر عبدی بازیکن سابق پرسپولیس و یکی از مربیان فعلی تیم‌های پایه این باشگاه، شرایط تیم محبوبش را به لحاظ مسائل فنی و ... تحت بررسی قرار می‌دهد و نگاه خوشبینانه‌ای به موفقیت در رقابت‌های مختلف دارد.
 در خصوص بازی پرسپولیس مقابل پاختاکور در ورزشگاه شهرقدس چه نظری دارید؟
بازی سختی پیش روی پرسپولیس است. تیم ازبکستانی سختکوش و چغر است و حریف راحتی نیست. ازبک‌ها به لحاظ ژنتیکی بسیار قوی هستند و تیم‌های قدرتی و دونده‌ای محسوب می‌شوند که شرایط را برای هر تیمی سخت می‌کنند اما پرسپولیس هم کیفیت بالایی دارد و این را در بازی‌های مختلفش در لیگ نشان داده هر چند مقابل الاهلی با وجود بازی خوبی که انجام داد، نتوانست برنده شود و موقعیت‌های زیادی از دست داد به همین دلیل بازی با پاختاکور و پیروزی مقابل این تیم برای پرسپولیس حکم 6 امتیازی دارد. پرسپولیس در بازی اولش نتیجه نگرفته به همین دلیل باید در بازی مقابل پاختاکور نتیجه بگیرد و اگر خدایی ناکرده در این بازی هم نتیجه نگیرد، کار سخت خواهد شد.
 در خصوص چمن ورزشگاه شهرقدس چه نظری دارید که در بعضی از قسمت‌هایش چمن مصنوعی کاشته شده بود!
مسئولان فدراسیون فوتبال ما منفعل شده‌اند به همین دلیل شاهدیم در زمین شهرقدس چمن مصنوعی هم کاشته می‌شود تا به این طریق مثلاً زمین خراب خودشان را ترمیم کنند. به همین دلیل هم چمن مصنوعی ما را سورپرایز کرد.
 اما در همین زمین، پرسپولیس تیم اراک را شکست داد.
به نظرم بازی مقابل آلومینیوم را نباید با بازی مقابل پاختاکور مقایسه کرد؛ با وجود این حتماً گاریدو برای تیمش برنامه‌هایی خواهد داشت که در نهایت بتواند از سد تیم حریفش بگذرد.
 برای موفقیت مقابل پاختاکور واقعاً به چه بازیکنانی از پرسپولیس می‌توان بیشتر دل بست؟
اورونوف اگر بهتر شود و مصدومیتش بهبود یابد، حتماً تهدیدی دائمی برای هر تیمی حتی پاختاکور است. جدا از این بازیکن، عالیشاه و علیپور هم واقعاً قادرند مقابل پاختاکور کارهای بزرگی انجام دهند.
 فکر نمی‌کنید پرسپولیس در پست طراح تا حدودی با مشکل مواجه است؟
نه، چون جدا از سروش بازیکنانی مانند خدابنده‌لو و یاسین هم هستند که قادرند به خوبی به عنوان طراح کار کنند.
 عملکرد گاریدو را در تیم پرسپولیس چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سرمربی پرسپولیس، پله‌به‌پله بهتر و با آگاهی بیشتری نسبت به تیمش مقابل حریفان کار کرده و پرسپولیس مقابل حریفان خودش خیلی تاکتیکی و هدفمند بازی کرده است. درحالی که خیلی از تیم‌ها بیشتر روی توپگیری و ارسال و بازی مستقیم کار می‌کنند اما پرسپولیس واقعاً به لحاظ تاکتیکی بهتر و روان‌تر از بقیه رقیبان خودش کار می‌کند. جدا از این مسأله گاریدو، رقابت خوبی در تیم بین بازیکنانش به وجود آورده که مهم‌ترین شاخصه تیمش به حساب می‌آید و هیچ بازیکنی برای بازی کردن به طور ثابت در حاشیه امنیت نیست.
 در لیگ نخبگان چقدر به موفقیت پرسپولیس امیدوارید؟
ما باید واقع‌بین باشیم و احساسی حرف نزنیم به همین دلیل وقتی امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌مان با تیم‎های دیگر آسیایی قابل قیاس نیست، کار سخت می‌شود. از طرفی وفتی می‌بینیم تیم‌های عربی چندین زمین تمرین دارند و ما یک زمین درست و حسابی و ورزشگاه خوب برای مسابقه نداریم، نباید حتی از تیم قهرمان خودمان هم انتظار قهرمانی داشته باشیم. به همین دلیل هرگونه موفقیت احتمالی تیم‌های ما حتی با درصد ضعیف هم می‌تواند تلاش بیش از حد و تفاوت‌ها و کار علمی و ساختارسازی سایر تیم‌ها در فوتبال را زیر سؤال ببرد.

جستجو
آرشیو تاریخی