چهره خندان در تمرین آخر و حذف از لیست دربی

مورد مشکوک یاسین

محمد قراگزلو
روزنامه نگار


یاسین سلمانی حدود هشت ماه بیرون ماند و فصل قبل را از دست داد تا شروعش در پرسپولیس به عنوان یک جوان شاخص در یک تیم بزرگ با یک بدشانسی بزرگ همراه باشد. یاسین در هفته‌های آخر فصل قبل شانس این را داشت که به اسکواد تیم برگردد اما هم خودش هم کادرفنی می‌دانستند که در آن هفته‌های حساس نمی‌توان ریسک کرد و بهتر است او برای شروع فصل جدید آماده شود. سلمانی در تمرینات پیش‌فصل حضور پررنگی داشت و به نظر می‌رسید مثل یک نیروی تازه‌وارد و خرید جدید کیفیت تیم پرسپولیس را بالا می‌برد. اتفاقاً در تمرینات و بازی‌های دوستانه پیش‌فصل اینطور به نظر می‌رسید که سلمانی به ترکیب اصلی تیم بسیار نزدیک است اما با شروع فصل اتفاقات عجیبی رخ داد. سلمانی دو سه بازی اول حتی در فهرست تیم هم نبود و بعد از اضافه شدن به لیست تیم در دیدار مقابل الاهلی، در مصاف با آلومینیوم اراک شانس این را پیدا کرد تا چند دقیقه به میدان برود.
با حضور سلمانی در بازی مقابل ایرالکو به نظر می‌رسید طلسم او شکسته شده و از این پس به ترکیب نزدیکتر خواهد شد اما در اتفاقی عجیب و مشکوک گاریدو نام او را از فهرست تیمش برای دربی خط زد.
شایعه شده مورد یاسین سلمانی هم شبیه سعید صادقی بوده و در پی اعتراض به نیمکت‌نشینی از فهرست تیم برای دربی خط خورده است اما این مسأله کمی بعید به نظر می‌رسد. در تصاویر مربوط به تمرین آخر دربی، یاسین خندان و خوشحال به نظر می‌رسید و ظاهراً باانگیزه است اما مشخص نیست چه اتفاقی برای این چهره خندان افتاده است.
به صورت کلی به نظر نمی‌رسد موضوع بازی ندادن به سلمانی مثل ماجرای سعید صادقی به خاطر مسائل انضباطی و غیرفنی باشد و ظاهراً همه‌چیز به موارد و جزئیات فنی ارتباط دارد. البته در هفته‌های نخست اینطور گفته می‌شد که گاریدو اعتقاد دارد پورعلی‌گنجی و سلمانی به خاطر دوری هشت‌ماهه از میدان باید کم‌کم به ترکیب برسند اما حالا برای یافتن دلیل بیرون گذاشتن کاپیتان سابق تیم ملی امید که هواداران پرسپولیس به او دل بسته بودند، باید دنبال موارد دیگری گشت.
با در نظر گرفتن این موارد، خط زدن نام سلمانی از فهرست دربی بسیار مشکوک و عجیب به نظر می‌رسد. البته در زمان کوتاهی که سلمانی مقابل آلومینیوم بازی کرد بعد از لو دادن اولین توپی که می‌توانست موقعیتی برای تیمش باشد، گاریدو بسیار خشمگین شد و بر سر یاسین فریاد کشید که شاید بتوان گفت کنار گذاشتن سلمانی به خاطر همان تک‌صحنه باشد که در این صورت باز هم پای مسائل فنی درمیان است.
در هر حال کنار گذاشتن سلمانی برای این بازی مهم این شایعه را تقویت کرده که شاید با این وضعیت سلمانی در نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شود که این ماجرا می‌تواند حواشی پیرامون این بازیکن را بیشتر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی