صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اسلحه‌های پنهان سرخپوشان در دربی

ترکیب باتجربه پرسپولیس برای بازی‌های بزرگ

 ایلیا بهزاد اول/ بزرگترین نگرانی پرسپولیسی‌ها پیش از دربی روز چهارشنبه در اراک، حضور یا عدم حضور مهم‌ترین مهره هجومی این روزهای تیم یعنی اوستون اورونوف است. بازیکنی که برای تجربه کردن دومین دربی خود در تهران، نیاز به تأیید پزشکان دارد و این موضوع بشدت هواداران پرسپولیس را نگران کرده است. در مسابقات این فصل، هیچ بازیکنی در ترکیب گاریدو به اندازه اورونوف در خلق موقعیت و پیش بردن حملات تیم نقش نداشته اما به جز اورونوف، پرسپولیس ستارگان دیگری دارد که می‌تواند در این دربی سخت، روی درخشش آنها حساب کند‌. در ترکیب فعلی پرسپولیس، شش بازیکن سابقه گلزنی در دربی تهران مقابل استقلال را دارند که نکته مثبتی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. این در حالی است که در ترکیب استقلال، تنها روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند و رامین رضاییان سابقه گلزنی در دربی دارند که انتظار می‌رود تنها رامین رضاییان در ترکیب اصلی استقلال حضور داشته باشد که تنها گل خود در دربی را برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.
علی علیپور که پس از سال‌ها اولین گل خود برای پرسپولیس را در دیدار با آلومینیوم به ثمر رساند، آمادگی خود را در بهترین زمان ممکن پیش از دربی به دست آورده و به دنبال به ثمر رساندن پنجمین گل خود در مسابقات دربی خواهد بود. گلی که او را پس از صفر ایرانپاک و حسین کلانی، تبدیل به سومین گلزن برتر دربی می‌کند‌. در کنار علیپور، دو ستاره باتجربه پرسپولیس یعنی وحید امیری و امید عالیشاه که سابقه گلزنی مقابل استقلال را دارند، اعتماد گاریدو را جلب کرده‌اند و می‌توانند اسلحه‌های پنهان پرسپولیس با حضور در ترکیب اصلی تیم باشند.  
امید عالیشاه در حالی که کمتر کسی روی آن به عنوان بازیکن ستاره حساب می‌کرد، در دو دربی متوالی فینال جام حذفی و لیگ برتر برابر استقلال گلزنی کرد و وحید امیری، همواره در پست‌های مختلف عصای دست سرمربیان متفاوت پرسپولیس بوده است‌.
به جز این سه بازیکن، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی و عیسی آل‌کثیر نیز سابقه گلزنی برای پرسپولیس در دربی را دارند و می‌توانند کمک حال تیم گاریدو در این مسابقه باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی