صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

درویش دو سال دیگر مدیرعامل ماند

ثبات مایه فخرفروشی به رقیب

محمد قراگزلو
خبرنگار


 از دو سه روز قبل از نشست تعیین‌کننده هیأت مدیره پرسپولیس و ورود رسمی کنسرسیوم بانکی به چیدمان بدنه هیأت مدیره بحث تغییرات در رأس مدیریت باشگاه پرسپولیس هم بالا گرفته بود.
سهام عمده شرکت پرسپولیس اوایل اریبهشت ماه امسال به کنسرسیوم بانکی واگذار شد و چیزی حدود 5 ماه طول کشید تا مالک جدید عملاً در تعیین و چینش مدیران مد نظر خود در باشگاه دخل و تصرف کند.
جدا از تغییرات بدنه هیأت مدیره که فقط پیمان حدادی از جمع قبلی باقی ماند، برای هواداران و رسانه‌ها بحث تغییر در رأس مدیریت باشگاه اتفاق جذاب‌تری بود و همه پی خبر برکناری درویش را می‌گرفتند. درست از سه چهار روز قبل از نشست یکشنبه شب هیأت مدیره بحث کنار رفتن رضا درویش از سمتش مطرح شده بود اما این بار هم مثل تمام دفعات قبل خبری از تغییرمدیرعامل پرسپولیس نشد.
این اتفاق البته به مذاق عده‌ای از هواداران یا آنهایی که در فضای مجازی طی سه ماه اخیر جو تازه‌ای علیه درویش ایجاد کرده بودند، خوش نیامد. این عده در تمام سه ماه گذشته با انتقادهای منطقی و غیر منطقی درباره بستن تیم جدید و عملکرد درویش در نقل و انتقالات و مسائلی مثل رعایت سقف بودجه به این مدیر می‌تاختند و به طرز عجیبی منتظر برکناری‌اش بودند اما در نهایت به خواسته خود نرسیدند.
رضا درویش مدیرعامل فوق‌العاده‌ای نیست و آنهایی که در اوج تصمیمات جذابش به او لقب پرز داده بودند هم فقط قصد مدیحه‌سرایی و مجیزگویی داشتند کما اینکه خیلی از همان‌ها بعداً در صف اول منتقدانش قرار گرفتند اما مدیرعامل ضعیفی هم نیست.
درویش در دوران 33 ماهه مدیریت در باشگاه پرسپولیس گاف‌هایی داده و نقایصی در عملکردش دیده شده اما در همین 33 ماه فوق‌العاده باتجربه شده و زیر بار برخی فشارهای بیرونی نمی‌رود. مهم‌ترین ویژگی درویش همین قاطعیت اوست که باعث شده راه خودش را برود و وا ندهد اما با در نظر گرفتن همین ویژگی باید جنبه‌های مثبت ادامه جلوس او روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس را ببینیم.
اولین اتفاق مثبت بعد از تمدید مدیریت درویش، آرامشی است که قبل از دربی بر فضای باشگاه حاکم شد. تصور کنید اگر قبل از دربی درویش می‌رفت و مدیر دیگری می‌آمد پرسپولیس چقدر می‌توانست در حاشیه‌های مدیریتی به حریف دیرینه‌اش نزدیک شود. نکته دوم اینکه درویش تیم این فصل را بسته و باید سر تصمیمات خود بماند و ثابت کند که برخلاف آنچه برخی هواداران سختگیر تصور می‌کردند اشتباه نکرده و تیم خوبی برای تکرار قهرمانی‌ها بسته است.
تداوم درویش می‌تواند شرایط امنی برای تیم شامل بازیکنان و کادر فنی ایجاد کند و البته با آشکار شدن مشکلات تیم دنبال رفع نقایص در نقل و انتقالات زمستانی باشد.
با تداوم درویش می‌شود به برنامه‌های اقتصادی مد نظر مدیریت فعلی و برنامه‌هایی که از قبل کلید خورده دلخوش ماند. با درویش می‌توان به روند مثبت آکادمی و اتفاقات مثبت در آن رؤیاپردازی کرد. با حضور درویش حتی می‌توان به مبارزه با ورود به فضای دلالی حتی اگر تلاشی نافرجام باشد دل بست و خوشبین بود.
در مجموع ابقای درویش برای پرسپولیس مزیت‌های بیشتری خواهد داشت که مهم‌ترینش ثبات در رأس هرم مدیریتی باشگاه است. اتفاقی که جدا از قهرمانی‌های اخیر و کیفیت برتر فوتبال طی 10 سال گذشته می‌تواند مورد دیگری برای فخرفروشی به هواداران تیم رقیب باشد.

جلوه و همتی، دو عضو تازه
هیأت مدیره
در جلسه یکشنبه شب هیأت مدیره پرسپولیس ترکیب جدید در پایان با هم عکس یادگاری گرفتند. قبل و بعد از این جلسه به اضافه شدن محمد آخوندی و احد میرزایی اشاره شده بود اما در عکس دسته‌جمعی هیأت مدیره جدید دو عضو جدید و ناشناس هم حضور داشتند که حتی رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس هم اشاره‌ای به آنها نداشت. این دو عضو هیأت مدیره سیامک جلوه و مهدی همتی هستند که به نظر می‌رسد نفر اول همان نماینده حقوقی کنسرسیوم بانکی باشد.

 

رکوردشکنی درویش
روی صندلی مدیریت
رضا درویش در اولین جلسه اعضای هیأت‌ مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل ابقا شد و طبق اعلام محمد آخوندی که در کسوت رئیس هیأت‌ مدیره سرخ‌پوشان فعالیت می‌کند، ۲ سال دیگر دوره مدیرعاملی درویش تمدید شده است؛ آن‌هم در حالی‌که در طول ۲ سال و ۸ ماه اخیر، درویش مدیرعامل پرسپولیس بوده و بیش از ۹۸۰ روز این سمت را در اختیار داشته که بازخوانی آمار و ارقام نشان می‌دهد که از زمان شروع لیگ برتر، هیچ‌گاه در تاریخ سابقه نداشته که یک مدیرعامل پرسپولیس بیش از 5/2 سال روی صندلی مدیریت این باشگاه دوام آورد و حالا درویش موفق به تاریخ‌سازی شده است. پرسپولیسی‌ها بیش از آغاز دوره مدیرعاملی رضا درویش، روزهای بی‌ثباتی را از حیث مدیریت پشت سر می‌گذاشتند و اوج بی‌ثباتی در ساختار مدیریتی باشگاه پرسپولیس در دهه ۱۳۹۰ بود که در طول یک‌دهه بیش از ۱۳ نفر در کسوت مدیرعامل و یا سرپرست مدیرعاملی در این باشگاه فعالیت کردند. امیر عابدینی در دهه ۱۳۷۰ نزدیک به یک‌ دهه سابقه مدیرعاملی پرسپولیس را دارد و رضا درویش، سکاندار فعلی کرسی مدیرعاملی سرخ‌پوشان کار سختی برای حمله به رکورد عابدینی دارد اما با این وجود، بعد از عابدینی، درویش باثبات‌ترین مدیرعامل تاریخ باشگاه پرسپولیس در طول ۳ دهه اخیر محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی