صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مصاحبه و خبر

حمایت زیاش از مردم فلسطین
ستاره مراکشی گالاتاسرای در توئیتی از کشورش به خاطر سکوت درباره جنایت‌های صهیونیست‌ها انتقاد کرد. حکیم زیاش، با انتشار توئیتی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت.
این بازیکن سرشناس مراکشی در توئیتی نوشت: «دولت ما هم در کنار بسیاری دیگر از دولت‌ها از کشتار دسته‌جمعی در فلسطین حمایت می‌کند. ننگ بر شما! دیگر بس است. برادران و خواهران من در مراکش و همه نقاط جهان! صدای خود را در حمایت از فلسطین بالا ببرید. من هم در کنار همه شما هستم. فلسطین آزاد است. فلسطین آزاد است. یک چیز را باید واضح و آشکار بیان کرد و آن اینکه مرگ و لعنت بر اسرائیل و هر کشوری که از چنین رفتارهایی حمایت می‌کند. آزادی برای فلسطین!»


گوندوغان: بابت بازی در بارسا پشیمان نیستم
ایلکای گوندوغان در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته و پس از مدت‌ها حضور در منچسترسیتی و کسب افتخارات و جام‌های بسیار با این تیم تصمیم گرفت که این باشگاه را ترک کند و به رؤیایش که پوشیدن پیراهن بارسلونا بود، واقعیت ببخشد و با امضای قراردادی به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم پیوست. اما شرایط در این باشگاه با تصورات او متفاوت بود. این بازیکن بارها در طول فصل گذشته از عملکرد دیگر هم‌تیمی‌هایش انتقاد کرده بود و گفته می‌شد که جوی در رختکن این تیم علیه او ایجاد شده است. در نهایت هم شرایط بارسا و مشکلات مالی این تیم برای جذب بازیکنان جدید به همراه مشکلات قبلی باعث شد که او به دنبال ترک این تیم باشد.
گوندوغان در پنجره تابستانی امسال و پس از تنها یک فصل حضور در بارسا قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد و به صورت رایگان بار دیگر به سیتی برگشت تا باز هم با پیراهن این تیم و تحت هدایت پپ گواردیولا به میدان برود، اما به نظر می‌رسد که از تصمیمش برای پیوستن به بارسلونا پشیمان نیست.
این ستاره آلمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: «من از اینکه تصمیم گرفتم به بارسا بروم پشیمان نیستم. در نهایت توانستم برای یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیا بازی کنم. یکی از رؤیاهایی که همیشه در کودکی داشتم به واقعیت پیوست و من پیراهن بارسا را به تن کردم و این افتخاری برای من بود.»


رکوردشکنی نیس با یک برد پرگل
پیروزی 8-0 و یک نتیجه تاریخی برای نیس. جمعه در افتتاحیه پنجمین هفته لیگ فرانسه، نیس با نتیجه 8 بر صفر سنت‌اتین را شکست داد. در این بازی شش گل نیس در 40 دقیقه به ثمر رسید! موکوکو، مهاجم جوان سابق دورتموند، با زدن دو گل ستاره نیس بود.
همه چیز تا دقیقه 40 مشخص شده بود. تا دقیقه هفت بازی میزبان که 120 سالگی خود را جشن می‌گرفت، با دو گل پیش افتاده بود. آن هم برابر دومین باشگاه پرافتخار لیگ فرانسه بعد از پی اس جی و تیمی تاریخی که امسال به دسته اول صعود کرده است.
در دقیقه 26 نیس با نتیجه 4-0 پیش افتاده بود و در دقیقه 40 نیز حساب کار 6-0 شد. این بهترین برد یک تیم در تاریخ لیگ فرانسه در 45 دقیقه نخست است. نیس در نیمه دوم نیز دو گل زد تا برتری‌اش را پرگل‌تر کند. ده شوت به داخل چهارچوب و هشت گل!
سنت اتین در 73 سال گذشته چنین شکستی را تجربه نکرده بود و بدترین شکستش به سال 1951 با نتیجه 9-0 برابر بوردو بود. نیس با این برد به رده پنجم لیگ رفت. سنت اتین نیز بعد از این باخت از 5 بازی فقط سه امتیاز دارد و در رده شانزدهم ایستاد.

جستجو
آرشیو تاریخی