صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اینتر اینزاگی به دنبال هفتمین پیروزی در دربی

آخرین فرصت میلان فونسکا

سیمونه اینزاگی و پائولو فونسکا امشب در حالی در دربی دلامادونینا روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که شرایطشان از زمین تا آسمان متفاوت است، اولی می‌خواهد یک رکورد جاودانه رقم بزند و اینتر را به هفتمین برد متوالی مقابل رقیب همیشگی‌اش برساند اما مربی پرتغالی باید با پیروزی در این بازی از مقامات روسونری زمان بگیرد، شاید این آخرین بازی‌اش باشد.
اینتر چنان سلطه‌ای بر این دربی پیدا کرده که هوادارانش آخرین شکست را خوب به یاد نمی‌آروند، اینتر در سه جام شش برد برابر میلان به دست آورده با 14 گل زده و تنها دو گل خورده. این روند شامل دو برد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان 2023، پیروزی 5 بر یک لیگ همان سال و غلبه 2 بر یک در اردیبهشت گذشته می‌شود که اینتر با پیروزی برابر میلان بیستمین قهرمانی‌اش در ایتالیا را قطعی کرد. در واقع اینتر از ابتدای فصل
2018-2017 در 14 بازی با میلان در سری‌آ، 9 پیروزی به دست آورده؛ در این مدت فقط مقابل اودینزه و هلاس ورونا بردهای بیشتری به دست آورده و فقط به جنوا و سمپدوریا بیشتر از 29 گل زده است. اینزاگی اگر هشتمین دربی را به عنوان مربی اینتر ببرد، تنها دو بازی با رکورد کارلو آنچلوتی فاصله خواهد داشت.
اینتر تا قبل از بازی‌های این هفته در رده سوم لیگ ایتالیا قرار داشت با دو امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین شگفت‌انگیز مسابقات، اودینزه به خاطر آنکه هفته قبل با گلی دیرهنگام از شکست مقابل مونتزا گریختند اما نراتزوری در این فصل همچنان بدون شکست است و چهارشنبه شب در دیداری سخت برابر منچسترسیتی بدون گل مساوی کرد.
میلان اما فرق می‌کند، یک روز قبل از آنکه اینتر، قهرمان انگلیس را در خانه‌اش متوقف کند، میلان برتری مقابل لیورپول را از دست داد و 3 بر یک بازنده شد. میلان از پنج بازی‌اش در این فصل تنها یک برد به دست آورده و با پنج امتیاز از چهار بازی بدترین شروعش در لیگ از سال 2018 را داشته است.
گفته می‌شد فونسکا با چندتا از ستاره‌های تیمش درگیر شده اما او هفته قبل رافائل لیائو و تئو هرناندس را به ترکیب اصلی تیمش برگرداند و ظرف نیم‌ساعت چهار گل زدند. البته برد چهار بر صفر مقابل تیم ته‌جدولی ونتزیا شاید کمکی به مربی پرتغالی نکند و زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم افسانه‌ای میلان که حالا مشاور مالکان باشگاه شده، همین حالا تلاش برای یافتن جانشین فونسکا را آغاز کرده بنابراین پایان دادن به روند پیروزی‌های اینتر کمترین خواسته مقامات باشگاه از فونسکا باشد.
میلان آخرین‌بار در سپتامبر 2022 برنده دربی بوده، یعنی کمی بعد از آنکه رقیب همشهری را برای قهرمانی لیگ کنار زدند بنابراین پیروزی در دربی امشب، شادی هواداران را مضاعف می‌کند.

 

اخبار تیمی

فدریکو دیمارکو بازی با سیتی را به دلیل مشکل عضلانی از دست داد اما احتمالاً به بازی بزرگ امشب می‌رسد و جای کارلوس آگوستو را در سمت چپ می‌گیرد. کاپیتان لوتارو مارتینز هم به ترکیب اصلی برمی‌گردد، او هنوز در این فصل گل نزده و مقابل سیتی روی نیمکت آغاز کرد اما در 16 بازی مقابل میلان یکی‌درمیان گل زده. مارکوس تورام قطعاً در نوک حمله است با توجه به اینکه در هر دو دربی‌اش مقابل میلان در لیگ گل زده. این مهاجم فرانسوی که در چهار بازی این فصل لیگ روی شش گل مشارکت مستقیم داشته، اگر گل بزند با رونالدوی برزیلی و روملو لوکاکو در گلزنی در سه دربی اولش برابر می‌شود.
رهبری خط حمله میلان بر عهده آلوارو موراتا یا تامی آبراهام خواهد بود که از دو طرف توسط کریستین پولیشیچ و رافائل لیائو حمایت می‌شود اما نگرانی بزرگ فونسکا دروازه است. مایک ماینیان سه‌شنبه‌شب مجبور به ترک زمین شد و مارکو اسپورتیلو، دروازه‌بان باتجربه هنوز مصدوم است، شاید مجبور شود از لورنزو توریانی جوان استفاده کند. اسماعیل بن ناصر، الساندرو فلورنزی و مالیک تیاو مصدومان میلان هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی