نعیم‌آبادی: ماشین گلزنی پرسپولیس مشکل دارد

لوکاس باید حداقل یک نیمه بازی می‌کرد

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار


سعید نعیم‎‌آبادی می‌گوید پرسپولیس بازی خوبی مقابل الاهلی انجام داد و از هر نظر لیاقت برد را هم داشت اما او کمبود در نوک حمله را مانع موفقیت در عین برتری می‌داند.
‌در خصوص بازی مقابل آلومینیوم چه صحبتی دارید؟
 آلومینیوم تیم خوبی است اما پرسپولیس بعد از اینکه در دو بازی اولش در لیگ خوب ظاهر نشد مقابل فولاد خوب کار کرد و اولین سه امتیاز فصلش را کسب کرد که این خیلی مهم بود. بعد از آن هم در لیگ نخبگان به شکل خوبی ظاهر شد و نشان داد توشه خوبی دارد و نسبتاً به شرایط مناسبی رسیده است. من به برد دوم در لیگ خیلی امیدوارم چون پرسپولیس را در شرایط خوبی می‌بینم و اگر ورزشگاه شهر قدس و چمنش مشکل‌ساز نشود حتماً با ارائه بازی خوب و هجومی و هدفمند دومین پیروزی خودش را کسب خواهد کرد تا فاصله‌اش با صدر کمتر شود.
‌بازی مقابل الاهلی را چگونه ارزیابی کردید؟
پرسپولیس خوب بازی کرد و در هر دو نیمه برتر از تیم عربستانی بود اما کمبودی که به چشم آمد در خط حمله بود. مهاجمان پرسپولیس به هیچ وجه در گلزنی موفق نبودند هر چند مهاجم جدید و خارجی در اندک دقایقی که به میدان آمد نشان داد واقعاً مهاجم خوبی است و سرمربی تیم می‌تواند روی او حساب کند. من بازی دادن به صورت اندک را حق این بازیکن نمی‌دانم و معتقدم باید حداقل از ابتدای نیمه دوم بازی می‌کرد چون این تفکر دیگر قدیمی شده که وقتی یک بازیکن به تازگی به یک تیم می‌پیوندد باید در بازی‌های اول فقط چند دقیقه به میدان برود و بعد از آن بیشتر و ثابت بازی کند. در دقیقه 2 بازی تیم ما گل خورده بود و دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت. به همین دلیل باید مهاجم خارجی که نشان داد مهاجم بهتری به لحاظ گلزنی است و فیزیک بهتری نسبت به دو مهاجم دیگر دارد حتماً می‌توانست در صورتی که بیشتر بازی به او داده می‌شد برای پرسپولیس در خط حمله گل بزند و کارش را به نحو احسن انجام دهد و کمبود پرسپولیس را در این منطقه جبران کند. متأسفانه ماشین گلزنی پرسپولیس خوب کار نمی‌کند و با مشکل مواجه است به همین دلیل این مشکل باید برطرف شود.
البته به اعتقاد خیلی از کارشناسان، پرسپولیس تیم پرمهره‌ای محسوب می‌شود.
بله پرسپولیس تیم خوب و پر مهره‌ای است اما این تیم خلأ کمبود مهاجم گلزن را احساس می‌کند و دو مهاجم داخلی پرسپولیس عملاً توفیقی در گلزنی نداشتند و چند بخت مسلم گلزنی را از دست دادند. به همین دلیل پرسپولیس حتماً باید در بازی‌های آینده مشکل گلزنی‌اش را برطرف و از مهاجم خارجی‌اش در ترکیب ثابت استفاده کند. این مسأله نشان می‌دهد بازیکن باید کیفیت فنی لازم را داشته باشد و جذب نفرات زیاد در یک پست نشان‌دهنده این موضوع نیست که آن تیم دیگر مشکلی ندارد چه بسا که مثلاً تیم بزرگی مانند منچسترسیتی کمترین تعداد مهاجم را دارد اما بازیکنی مانند هالند کار را برای‌شان درمی‌آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی