چالش‌ها و نگرانی‌های خط حمله پرسپولیس

ژوائو جانشین ستارگان باتجربه داخلی

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار


در روز شکست نزدیک پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان با وجود نمایش شجاعانه در جده، عملکرد نسبتاً ضعیف بازیکنان خط حمله پرسپولیس توجهات را به خود جلب کرد و حال هواداران پرسپولیس انتظار بیشتری از ستارگان خط حمله این تیم برای درخشش در مسابقات لیگ برتر دارند. از زمان آغاز لیگ برتر در این فصل، هیچ‌کدام از دو بازیکن هجومی پرسپولیس گلزنی نکرده‌اند و اضافه شدن لوکاس ژوائو به ترکیب تیم نیز فرصت علیپور و آل کثیر را برای خودنمایی و درخشش در ترکیب گاریدو  محدود می‌کند.
 پرسپولیس در دو بازی اخیر خود نشان داده که از حیث خلق موقعیت و رساندن توپ به یک‌سوم دفاعی رقبا، مشکل چندانی ندارد اما فرصت‌‌سوزی و از دست دادن توپ‌ها توسط مهاجمین تیم، تبدیل به یک معضل بزرگ برای گاریدو و تیمش شده است. هواداران پرسپولیس در حال حاضر با توجه به تجربه بالای علیپور و آل کثیر در مسابقات سخت سرخپوشان، انتظار بیشتری از این بازیکنان در لحظات حساس دارند و تا اینجای فصل، این دو ستاره سال‌های اخیر پرسپولیس در برآورده کردن این انتظارات ناکام بوده‌اند.
 حضور کوتاه اما مؤثر ژوائو در جدال با الاهلی عربستان، زنگ خطر بزرگی برای دو مهاجم باتجربه پرسپولیس است چرا که گاریدو نشان داده قرار نیست با دو مهاجم در مسابقات این فصل به میدان برود و سیستم موردعلاقه او، سیستم ۱-۳-۲-۴ است که در آن پرسپولیس، به یک مهاجم هدف کلاسیک و تمام کننده نیاز دارد که حالا برای حضور در ترکیب، رقابت سختی بین سه بازیکن تیم شکل گرفته است.
 به جز پست مهاجم هدف، پست وینگر راست نیز یکی دیگر از پست‌های ترکیب تیم در این فصل بوده که پرسپولیس در آن ضعف نشان داده است. فرشاد احمدزاده پس از بازگشت به جمع سرخپوشان، از ابتدای فصل در مسابقات مختلف مؤثر ظاهر نشده و در دیدار با الاهلی، امید عالیشاه، وحید امیری و سعید صادقی نیز نتوانستند در سمت راست خط حمله پرسپولیس مؤثر ظاهر شوند. این ضعف مشخص در سمت راست خط حمله پرسپولیس، تیم گاریدو را تبدیل به تیمی کرده که استراتژی‌های هجومی آن، فقط از طریق کارهای ترکیبی و خلق موقعیت از سمت چپ زمین با حضور میلاد محمدی و اوستون اورونوف دنبال می‌شود و این موضوع، کار آنالیز و دفاع پرسپولیس برای رقبا را آسان‌تر می‌کند. ضمن اینکه حالا با مصدومیت ایوب العملود برای جدال با آلومینیوم و حضور یعقوب براجعه جوان در اردوی تیم ملی جوانان، تکلیف دفاع راست تیم نیز مشخص نیست و باید دید تمهید گاریدو برای افزایش کیفیت سمت راست تیم در دیدار با آلومینیوم چه خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی