دلبری اورونوف از مدیران عربستانی تا کری با هواداران الاهلی

آمار حیرت انگیز و خساست در محوطه جریمه

اوستون اورونوف در مصاف با ستاره‌های الاهلی بخصوص در نیمه نخست نمایشی چشمگیر ارائه کرد. وینگر چپ ازبک سرخ‌ها در جده طوری بازی می‌کرد که انگار هیچ مدافعی پیش روی او نیست و قطعاً یکی از بهترین‌های تیمش در این مسابقه بود. حرکات پا به توپ و ویران‌کننده اورونوف به گونه‌ای بود که باعث شد نگاه همه هواداران الاهلی به او و حرکاتش دوخته شود. اوستون هر کاری دلش خواست با خط دفاع حریف انجام داد و با اینکه در نیمه دوم کمی مهار شد یا افت کرد اما قطعاً نمره بالایی به او اختصاص پیدا می‌کند.
تلاش‌ها و حرکات تکنیکی اورونوف با وجود اینکه بارها هواداران پرسپولیس را پای تلویزیون نیم‌خیز کرد و به وجد آورد اما در نهایت به نتیجه‌ای که باید ختم نشد. آمار اورونوف در این بازی امیدوارکننده است. او 63 لمس توپ داشته که 8 تا در محوطه جریمه حریف بوده و 8 پاس در یک سوم نهایی داده. جالب اینکه او 11 دوئل انفرادی را برده و 12 تا را باخته. اورونوف 9 دریبل موفق داشته در حالی که کل بازیکنان حریف 10 دریبل موفق ثبت کردند. او 4 بار برای شوتزنی اقدام کرده که یکی بلاک شده و از سه تای دیگر یکی داخل چهارچوب بوده است.
اما نکته مهم درباره اورونوف همچنان همان حس خساست او در محوطه جریمه حریف است که در بهترین موقعیت‌ها هم بازیکنان هم‌تیمی‌اش را نمی‌بیند و بسیار بسیار سخت پاس می‌دهد. اورونوف می‌خواهد به تنهایی ستاره پرسپولیس باشد و این از نوع ضربه زدنش به توپ تا پیش بردن و نواختن ضربه نهایی مشخص است. البته که اورونوف تمام آن موقعیت‌ها را به تنهایی و انفرادی به وجود آورده اما شاید با مشارکت تیمی نتیجه بهتری برای خودش و تیمش حاصل شود.
نکته اینجاست که او در نیمه نخست این بازی بعضاً به گونه‌ای پاس می‌داد که انگار داشت از مدیران باشگاه‌های عربستانی دلبری می‌کرد تا در آینده پیشنهادهای درشت‌تری بگیرد. جالب‌تر اینکه در لحظه خروج از زمین، این بازیکن از سوی هواداران الاهلی هو شد اما با اشاره دست، پاها و استوک‌هایش را نشان می‌داد تا با زبان بی‌زبانی بگوید در این 90 دقیقه هر کار خواسته با پاهایش در زمین انجام داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی